שרת הבריאות. יעל גרמן
שרת הבריאות. יעל גרמןפלאש 90

אל מועצת בנימין הגיע בימים אלה מכתב ממשרד הבריאות ולפיו לא יעניק המשרד שירותי פיקוח בריאות בישוב המועצה וזאת בעקבות קיצוץ תקציבי שעליו החליט משרד האוצר.

בראיון לערוץ 7 מספר ישראל גנץ, סגן ראש המועצה, על ההחלטה המקוממת שהשלכותיה חמורות הן על אפשרות פתיחת הגנים והמעונות בישובי המועצה והן על בתי עסק שעוסקים במזון ואף בריכות שחייה שהפעלתן מחייבת פיקוח של גורמי משרד הבריאות.

בדבריו מציין גנץ כי מדובר בקיומן של שתי החלטות מקוממות זו על גב זו. החלטה הראשונה היא עצם הקביעה שתנועת פקחי המשרד בין ישובי המועצה מחייבת רכב ממוגן ירי ואבטחה חמושה בעוד התושבים המכירים את שגרת היומיום בישובי המועצה אינם נזקקים לאבטחה מעין זו, ובנוסף ההחלטה של משרד האוצר לקצץ בתקציב המשרד והחלטת משרד הבריאות לקצץ בראש ובראשונה בתקן המאבטחים ביו"ש.

גנץ מציין כי להחלטות אלה השלכות מיידיות וחמורות על אוכלוסייה גדולה המוצאת את עצמה מופלית לרעה ולמעשה נמנע ממנה תפקוד יומיומי הכרחי. גנץ מדגיש כי ההנחיה שהגיעה כעת לישובי בנימין תגיע גם לשאר ישובי יהודה ושומרון.

מועצת בנימין פנתה ללשכת שרת הבריאות על מנת לבדוק אם ההחלטה המקוממת ידועה לה וכיצד בכוונתה להותיר עשרות אלפי אזרחים ללא שירות הכרחי. גנץ מבטיח כי אם לא יינתן מענה ראוי תפתח המועצה במאבק נגד ההחלטה בכלים שיש בידיה ולא תותיר את התושבים ללא מענה.

עם זאת ציין גנץ כי שר התמ"ת, נפתלי בנט, שהתוודע להחלטה ולמצוקה נחלץ לעזרת המועצה ומצא פתרון מקומי שיאפשר את פתיחת המעונות בראשית השנה הבאה, אך בכך אין מענה כולל מול החלטת משרד הבריאות.

(בהכנת הכתבה השתתפה אורנית עצר)