קשה שלא להתרשם מההתפתחות המדהימה אשר עברה בשנים האחרונות על ענף התיירות ברמת הגולן. ואכן, זה לא סוד שתיירים רבים מכל רחבי הארץ אינם חוששים עוד לכוון את ה-GPS הכי צפונה שאפשר. סערת התיירות הזו, אשר שוטפת את הרמה לאורכה ולרוחבה, מציעה לא רק צימרים יוקרתיים, מסלולי טיול מרגשים, מלונות בוטיק ואטרקציות ייחודיות.

המהפכה הגיעה גם אל האגף הקולינארי של האזור. ענף המסעדנות ברמה, אשר שקע מעט בתרדמת ועתה מתעורר לחיים, מזמין אתכם למבחר מרשים של מסעדות בצפון. האווירה הייחודית של רמת הגולן, על נופיה ומרחביה, הופכים כל סעודה במקום לאירוע בלתי נשכח.

"שים את האצבע בלב הגולן"

השמועות הגיעו גם לצוות אתר "קופונופש", אשר החליט לטפס עבורכם על הרמה ולבדוק האם המטיילים הולכים על קיבתם, ואם כן – היכן מתרחש הקסם. במהלך הסיור ברחבי הגולן, כאשר נופים מדהימים נפרשים מכל עבר, הגענו למסעדה מיוחדת במינה אשר ממוקמת ממש בלב הרמה. זוהי מסעדת חוות ג'ילבון, מסעדה כשרה אשר הוקמה בעבודת יד על ידי דור שלישי למסעדנים.

"תפתח מפה של הגולן, שים את האצבע בדיוק במרכז הרמה, והנה לך המיקום הטוב ביותר בצפון", אומר לנו ניר ללוש, אשר עומד ביחד עם אביו מאחורי מסעדת חוות הג'ילבון. עבור ללוש, הדברים ברורים, הוא מגדיר את מסעדת חוות הג'ילבון, בצדק רב יש לומר, כתמונת מראה קולינארית של רמת הגולן במיטבה. "חוות הג'ילבון היא מסעדה אשר הסועדים שבה מוזמנים לא רק לארוחה משובחת ואיכותית, אלא גם לחוויה מעוצבת בקפידה", אומר ללוש, "ראשית, התפריט של המקום מורכב כמעט אך ורק מחומרי גלם תוצרת רמת הגולן והצפון. זה מתחיל כמובן בבשרים משובחים שאנחנו מיישנים במקום, ממשיך עם יינות ישראליים נהדרים שבחרנו בקפידה מיקבי הסביבה, והולך איתך לאורך כל התפריט, מהמנות הראשונות ועד הקינוחים".

ואכן, אווירה רמת-גולנית קסומה שורה על המקום. המסעדה מעוצבת בקווים עזים של עץ אשר משלבים באלגנטיות בין קורות עוצמתיות וגימורים עדינים. מקומות הישיבה עשויים אף הם מעץ גס והמקום כולו מואר בתאורה אלגנטית עם אהילים מקסימים. בר רחב ידיים תוחם את אזור ההסעדה ומקנה לחוות הג'ילבון אווירה טקסנית, דרום-אמריקאית. בין סועדי המסעדה תמצאו תיירים ("צימריסטים"), מקומיים מיישובי הסביבה, חיילים מהבסיסים הסמוכים, זוגות רומנטיים, משפחות, קבוצות ועוד. מחוץ למבנה, ממתינה לכם הגינה הגדולה של חוות ג'ילבון אשר שוכנת ממש בלב הטבע, מוקפת מכל עבר בכרמים ושטחי מרעה.

"אהבה אמיתית לרמת הגולן"

חוות הג'ילבון מגישה תפריט ישראלי כשר בסגנון דרום אמריקאי עם הרבה אהבה לנתחי בשר מובחרים. המסעדה הוקמה על ידי אב ובנו אשר הינם דור שלישי למסעדנים. הסבא, אשר היה בעליה של מסעדה בתוניסיה, הקים גם בישראל מסעדה אשר פעלה בהצלחה מרובה במשך שנים. כעת, בנו ונכדו ממשיכים את השושלת עם מסעדת חוות הג'ילבון. זאת, ביחד עם השף מנחם דקל, מאושיות המטבח והקולינריה החשובות ביותר בצפון.

"הקמנו את המסעדה בראש ובראשונה מתוך אהבה אמיתית לרמת הגולן", מסביר לנו ללוש בעודו מוזג בירה צוננת מהחבית, "כשהגענו לכאן, לא היה פה כלום. זה היה ממש שטח של שדה לא חרוש. מיד הבנו את הפוטנציאל של המקום וזה התחבר לנו עם התשוקה שלנו לאוכל ואירוח. ללא עזרה של בעלי מקצוע, וממש בארבע ידיים, בנינו את המקום מאפס. המטרה הייתה להפוך את חוות הג'ילבון להרבה יותר מעוד מסעדה מצוינת בצפון, וליצור פה משהו חדש. מעין מסעדה אשר מייצגת את כל מה שיפה וקסום ברמת הגולן". 

העבודה בהחלט הושלמה בהצלחה. במסעדת חוות הג'ילבון הסועדים נהנים מאווירה מיוחדת במינה אשר הופכת את הגולן לחוויה קולינארית עוצמתית. תפריט המסעדה מתחיל עם מבחר מנות שף ראשונות, וניתן גם ליהנות מלחם פרנה מרוקאי אותנטי אשר מוגש לצד מבחר ססגוני של מזטים צבעוניים. באגף העיקריות, מסעדת חוות הג'ילבון היא חגיגה של בשרים מיושנים בסגנון דרום אמריקאי. סועדי המקום נהנים גם מהמבורגרים תוצרת בית וכן משורה של מעדני עוף בשלל סגנונות. לסיום, ממתינים לסועדי המקום קינוחים נפלאים. המסעדה מציעה גם מנות ילדים לקטנטנים רעבים (קלאסי למשפחות וקבוצות).

"לאחרונה, ולאור הביקוש הרב, השקנו בחוות הג'ילבון גם שירותי קייטרינג כשרים ברמת הגולן", מספר ללוש, "כעת, גם אירועים פרטיים בצפון יכולים ליהנות מהאוכל המשובח של חוות הג'ילבון. עם כל הגינונים הדרושים, ועד למקום האירוע. בנוסף, במסעדה נערכים אירועים פרטיים עד 200 איש. למשל, בר מצוות, בת מצוות, בריתות, ימי הולדת, כנסים, הרצאות, חתונות קונספט, ארוחות לעובדים, סעודות לקבוצות ועוד".