חוגגים בר-בת מצווה
חוגגים בר-בת מצווהלב בנימין

עמותת 'לב בנימין' לילדים עם צרכים מיוחדים, עורכת מסיבת בר-בת מצווה לילדי העמותה בכותל. הילדים יעלו לתורה בכותל ויקבלו תעודה מרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ'.

לאחר העלייה לתורה והטקס יחגגו הילדים יחד במסיבה עם הופעה, ארוחה מכובדת והרקדה. לאירוע הוזמנו משפחותיהם של הילדים, חברים וכמובן החונכים המלווים את הילדים לאורך השנים.

האירוע שייערך ביום שישי הבא מהווה סיום לפרויקט אותו יזמו בנות השרות של העמותה. הפרויקט ליווה את הילדים המיוחדים במהלך השנה.

בנות השרות מספרות כי השנה יש 15 ילדים במועדונית בגילאי בר-בת מצווה, "ראינו שיש הרבה ילדים בגיל הזה והחלטנו ליזום פרויקט מיוחד עבורם, במסגרת הפרויקט הילדים למדו על המעבר לעצמאות ולבגרות ועל קבלת עול מלכות מצוות".

לבנות המצווה ערכו בנות השרות "ערב אמהות ובנות" בו זכו הבנות להפריש חלה וצפו בהצגה על מידות. גם הבנים והאבות לא קופחו ובערב "אבות ובנים" שמעו הרצאה מפיו של סופר סת"ם ויצרו בית מזוזה.

בנות השרות רננה, דבורה מוריה הודיה ורננה, מסבירות על התמודדות הילדים בשנת הבר-בת מצווה,"כשרוצים לחגוג בר מצווה או בת מצווה לילדים מיוחדים זה שונה ומורכב עבור המשפחות. גם מבחינת תוכן האירוע וגם רגשית. בנוסף, לילדים האלו יש בד"כ פחות חברים שיגיעו לאירוע. החלטנו לעשות להם אירוע ביחד. כך מגיעים לאירוע שלהם חברים רבים וגם חונכים מהעבר וזה גורם להם להרגיש ממש כמו כולם".

האירוע כולו מופק מכספי תרומות וללא מימון חיצוני. (לתרומות פנו ללב בנימין [email protected]

"לב בנימין" נותנת מענה למצוקות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים ולמשפחותיהם, המתגוררים ב-35 ישובים באיזור בנימין. "לב בנימין" מאגדת כ-200 ילדים הסובלים מפגיעות, מנכויות התפתחותיות או ממחלות כרוניות ותורשתיות שונות כגון תסמונות: דאון, ויליאמס, ועוד; חירשות ועיוורון; שיתוק מוחין; פיגור מנטלי וקשיים אחרים, כמה מהם נפגעי טרור. "לב בנימין" הינה הגורם היחידי באיזור, המספק פעילויות ייחודיות עבור הילדים, המהוות נקודות אור חשובות בשגרת היום יום שלהם.