חגית ריין
חגית רייןחזקי עזרא

השבוע מציינים שמונה שנים לחטיפת החייל גלעד שליט, והידיעות על כך שהמחבל שרצח את קצין המשטרה ברוך מזרחי היה ממשוחררי עסקת שליט, הצליחו לזעזע גם את חגית ריין, אימו של רב סרן בנייה ריין הי"ד שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

"אחרי הפיגוע, כשביקרתי בשבעה בבית משפחת מזרחי וקיוויתי בכל ליבי שהמחבל הוא לא ממשוחררי עסקת שליט לא תיארתי לעצמי כמה מהר הנבואה הזאת תתגשם. הייתי כל כך נסערת לשמוע שהחששות שלי הוכחו כנכונים", אמרה לערוץ 7.

לדבריה הלקח הוא שראש ממשלה חייב לנהל את המדינה לא על בסיס רגשות ולחצים אמוציונאליים, "כשדיברו על עסקת שליט, שלחתי מכתב לראש הממשלה, כתבתי לו שבנייה כתב לנו בזמן המלחמה שגם אם הוא ייפול בשבי הוא מבקש שלא ישחררו אף חייל למענו, ביקשתי מראש הממשלה שלא יפעל בגלל לחץ או דמעות של הורים, אלא יקבל החלטה מדינית שטובה לעם כולו".

ריין סבורה שלא למדנו מטעויות העבר, "החטיפה הנוכחית של שלושת הנערים, שאני מקווה שישובו בשלום, קרתה בגלל שחרור מחבלי עסקת שליט. כי אם האויב רואה שאנחנו עוצרים ומשחררים אז האויב ממשיך לחטוף. אני היום מרגישה שמונה שנים אחרי החטיפה ובעקבות המלחמה שפרצה אחריה, שלא למדנו דבר. החיילים שלנו מוסרים את נפשם עוברים מבית לבית ומחפשים את החטופים, אבל המערכת המדינית לא למדה דבר".

היא שואבת עידוד מאהבה שמורעפת בימים אלה על החיילים, "לפני שמונה שנים הבן שלי יצא למלחמה בעקבות חטיפה, והיום בני השני מחפש את החטופים. גם היום יש אנשים רבים ששולחים חבילות של ממתקים לחיילים, רק היום הוצאנו משאית שלמה לחיילים, ברעננה אספנו אלפי פריטים בבתי הכנסת, בבתי הספר וזה חשוב, כי החייל שנמצא בשטח ופתאום מכניס שוקולד לפה, ידע שיש מי שחושב עליו".