טביב. רואה רחוק
טביב. רואה רחוקצילום: פלאש 90

ביום שני הקרוב זה מתחיל - פתיחת העונה החגיגית של בית"ר ירושלים תצא לדרך עם אימון הפתיחה של הקבוצה לעונת המשחקים 2014/15.

יום קודם לכן, ייחשפו המדים החדשים של הקבוצה מהבירה באירוע מיוחד. נראה שאין זמן מתאים יותר בכדי לבחון מה נעשה ומה לא בקבוצה הירושלמית.

אחרי עונה שנסתיימה במפח נפש גדול עבור אלפי האוהדים הצהובים שחורים כשהקבוצה לא הצליחה להעפיל לפלייאוף העליון ועפה מגביע המדינה, מקווים האוהדים כי העונה הם יראו קבוצה אחרת לגמרי. זה לא שהאוהדים בונים על אליפות ואפילו לא על גביע, אלא רק רוצים לראות קבוצה שנלחמת על הכבוד, שמשחקת למען ובשביל הסמל.

ההכנות לעונה הבאה בקושי החלו ומתנהלות בעצלתיים. זה התחיל אמנם מוקדם מאוד כשטביב מינה את מנחם קורצקי למאמן הקבוצה במקומו של רוני לוי כבר עם תחילת הפגרה, אך משם הכל היה תקוע. טביב התראיין לאמצעי התקשורת ואמר כי ההתקדמות האיטית היא מבחירה ולא מכורח הנסיבות, כשלדבריו "עדיף שהקבוצה תבנה לאט ולא בפזיזות".

אז מה כן נעשה עד כה?

השחקנים הזרים עזבו, כמוהם גם אבירם ברוכיאן, דור מלול ועוד שחקנים ישראלים צעירים וותיקים. העמדה המקצועית הראשונה שאויישה מחדש בקבוצה ועוררה כעס רב אצל האוהדים הרבים הייתה עמדת עוזר המאמן. קורצקי נמנע מלהביע דיעה באופן פומבי את מי היה רוצה לראות לצידו כעוזרו וטביב החליט בשבילו - דוד אמסלם שהיה אוהד ביותר על ידי האוהדים בחוץ, ובמקומו מונה אורי אוזן. האוהדים לא אהבו את ההחלטה לפטר את אמסלם ששימש כקפטן הקבוצה שנים רבות ונחשב לסמל עבור הצהובים שחורים, והודיעו כי הם שוקלים צעדים כנגד טביב וההנהלה.

השחקן הראשון שחתם בשורות בית"ר היה החלוץ המצטיין של הפועל חיפה בעונה האחרונה, זרקו קוראץ'. קוראץ' נחשב לחלוץ מבטיח ומכונת שערים לא רעה בכלל, אך בשביל להבקיע הוא יצטרך קשרים טובים לידו. כאן נכנס לסיפור הלגיונר הבכיר שחוזר לארץ - חנן ממן.

גם ממן כמו קוראץ' עבר בהפועל חיפה ובה עשה את קפיצת המדרגה הגדולה שלו. מחיפה עבר ממן להפועל ת"א שם המשיך לבלוט. בעונה האחרונה שיחק בבוורן הבלגית ואתמול חתם רשמית בבירה. השחקן עצמו שעשוי לתפוס את תפקיד הקשר האחורי, אמר אתמול לאחר החתימה: "אני מאושר להצטרף למועדון גדול כזה, אני נרגש ומגיע רעב, אני מחכה כבר למפגש עם הקהל הנפלא של ביתר". 

שחקן נוסף שמגיע לבירה הוא בלמה של סארגוסה הספרדית - סזאר ארסו. שחקן נוסף שנמצא בדרך לירושלים הוא לידור כהן ממכבי פתח תקווה. הבעיה עם כהן היא שכרטיסו שייך לפתח תקווה ואם בית"ר תרצה לרכוש אותו היא תצטרך לשלם עבורו 1.2 מיליון שקלים, סכום שטביב לא בטוח ירצה להוציא עבור הכישרון הצעיר. כהן כבר עבר את הבדיקות הרפואיות בקבוצה וסיכם את התנאים שלו במועדון, אבל ספק גדול כמה טביב יהיה מוכן להשקיע עבורו.

שורה סופית: בית"ר כיום מחזיקה בסגל שלה 13 שחקנים, עם אריאל הרוש. השוער הבית"רי נמצא בין הפטיש לסדן ואחרי עונה רעה שלו במדים הצהובים שחורים וגם במדי הנבחרת, נראה שיש לו עוד הרבה לאן ליפול.

השוער הירושלמי ששימש כקפטן הקבוצה בעונה האחרונה נדרש על ידי טביב לקצץ בחמישים אחוזים משכרו, במידה שלא יסכים לכך עלול הרוש למצוא את עצמו יושב ביציע. הרוש תחת חוזה במועדון ואם ירצה להשתחרר ממנו יצטרך למצוא קבוצה שתסכים לשלם עבורו סכום גבוה ממה שהוא כרגע שווה בכושר שלו. הסיבה האמיתית לקיצוץ שדורש ממנו טביב, היא השביתה האיטלקית ההיא לקראת סיום העונה האחרונה.

כזכור, השחקנים שלא אהבו את התנהלותו של טביב מול אבירם ברוכיאן והעיכוב במשכורותיהם החליטו בצעד חסר תקדים להודיע על שביתה מהאימון האחרון לפני משחקם מול רמת השרון. הבעלים שלא אהב בלשון המעטה את השביתה וניסיונות המרד, החליט להילחם במארגני המרד ובתומכים הבכירים וביניהם: אריאל הרוש.

בצעד נוסף ואינו מידתי, החליט הבעלים על גביית קנס עבור השביתה ממשכורות השחקנים. טביב החליט כי הקנס שיוטל על השחקנים יהיה בגובה המשכורת שלהם, במילים אחרות: השחקנים לא יקבלו את המשכורות האחרונות שלהם של אותה העונה.

אתמול בית המשפט  ביטל את הקנס של טביב והודיע כי טביב יוכל לקנוס את שחקניו בשני אחוזים בלבד משכר הבסיס שלהם. במקום 130,000 שקלים, יוכל טביב לקנוס ב-2,600 שקלים בלבד.

מבית"ר נמסר כי "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מכבד את החלטת בית הדין לעבודה", אולי עכשיו יוכלו במועדון להתרכז בהכנות לעונה הבאה. לא נשאר הרבה זמן, כדאי להתחיל ולמהר.