טביב. בימים טובים יותר
טביב. בימים טובים יותרצילום: פלאש 90

מכה קשה לקבוצת בית"ר ירושלים. אלי טביב, בעלי המועדון הירושלמי, הורשע הבוקר על ידי בית משפט השלום בתל אביב במה שכונתה "פרשת הנער המוכה".

תחילתה של הפרשה בתאריך ה-8 למרץ 2012. באישון ליל הגיע אל מחוץ ביתו של טביב בעלי הפועל ת"א באותם הימים, נער בן 17 בשם גיא חסין. חסין החל לקלל את טביב ולטענתו של הבעלים אף לזרוק אבנים על ביתו.

טביב שהיה נתון באותם הימים למחאות רבות וקשות כנגדו מצידם של האוהדים האדומים, לא יכול היה לשתוק על מחאתו האלימה של הנער, ויצא מביתו בליוויו של מאבטחו האישי אילן פוניבלוב. השניים החלו להכות את הנער, עד אשר הגיעה ניידת משטרה לבית הבעלים אחרי שקיבלה דיווח על תקיפה.

הנער בן ה-17 החליט להגיש תביעה כנגדו של הבעלים שכבר עבר לבית"ר ירושלים, ולכל אורך הזמן טען כי אכן דבר זה היה. טביב מצידו הכחיש את האירוע וטען כי הנער מנסה לפגוע בו בשל מניעים פסולים וכי לא נגע בו. גם עורך דינו של טביב, עו"ד ציון אמיר אמר כי: "טביב הוא הקורבן והאיש ששומר על החוק".

ימים אחדים אחרי האירוע, הונח רימון רסס מתחת לרכבו של הבעלים, דבר שלטענת הבעלים מחזק את גירסתו כי מישהו מנסה לפגוע בו במכוון. 

העד שהתקשר למשטרה והזמין את הניידת לביתו של הבעלים סיפר: "הכל היה עניין של שניות. ראיתי שמכים, התקשרתי למשטרה והמשכתי לנסוע. עשיתי חובתי כאזרח וכיהודי. כל הסיטואציה מפריעה לי בחיים".

כאמור, היום (חמישי) החליט השופט דניאל בארי, שופט בית משפט השלום בתל אביב, להרשיע את טביב בגין תקיפה, שיבוש הליכי משפט והשמדת ראיות. הסעיפים הנוספים קשורים בכך שבצעד מכוון מישהו מחק לכאורה את סרטי מצלמות האבטחה שבביתו של טביב, אלה שתיעדו את התקיפה של הנער.

עם צאתו מבית המשפט לפני זמן קצר, המשיך טביב לדבוק בגרסתו כשאמר: "לא הייתה פה שום אלימות כי לא עשיתי שום דבר. אני רגוע ומקבל את החלטת בית המשפט. נלמד את החומר ונחליט מה לעשות".

בקשר להשתלשלות האירועים סיפר טביב: "למשך תקופה ארוכה של שבעה חודשים הייתי קורבן לאלימות, עם רימונים וזריקת אבנים. נלחמתי באלימות ואמשיך לעשות זאת".

טביב יצא במסר להמונים כשאמר: "היום זה קרה לי, מחר זה יכול לקרות לשופט בית משפט, לעורך דין ולכל אחד מכם. צריך לגנות את האלימות ולהילחם בה".

אין לדעת כיצד דבר זה ישפיע על פעילותו של טביב בקבוצה הירושלמית, אך לדבריו: "זה לא ישפיע על פעילותי בבית"ר ירושלים בשום פנים ואופן, אמשיך להיות הבעלים. אני מאמין בצדק שלי ואוהדי בית"ר יכולים להיות רגועים כי אני רגוע. אני איש חזק ועברתי הרבה דברים כך שזה משהו קטן בשבילי".

טביב סיים במסר שכוון להוריו של הנער: "אני רוצה לומר להוריו של הילד שיתנו לו חינוך יותר טוב, גם אם הוא גדל בצהלה זה עדיין לא אומר שהוא יכול להרשות לעצמו לעשות מה שהוא רוצה. במקום לשים אותו מאחורי סורג ובריח, אני צריך לבזבז את הזמן שלי בבית המשפט".

מקבוצת בית"ר ירושלים נמסר כי "מועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים מחזק את ידיו של הבעלים אלי טביב ועומד מאחוריו ברגעים הללו". ובכל זאת נאמר, אין לדעת כיצד הדבר ישפיע על בעלותו של טביב במועדון הצהוב שחור, שכן על פי תקנון ההתאחדות לכדורגל - אדם המורשע בעבירות פליליות אינו יכול לשמש כבעלים של קבוצה.