אורי לופוליאנסקי
אורי לופוליאנסקיפלאש 90

חבר הכנסת, האלוף במיל' אלעזר שטרן (התנועה), שיגר מכתב לראש העיר ירושלים לשעבר ומייסד "יד שרה", אורי לופוליאנסקי, והביע תקווה כי בית המשפט העליון יקל בחומרת העונש שנגזר עליו.

"כמו רבים מאוד בעם בישראל, גם אני הופתעתי והצטערתי מאוד לשמוע על גזר הדין שהוטל עליך", כותב שטרן והבהיר כי "יש בליבי הערכה גדולה מאוד למערכת המשפט בישראל ואני מייחס חשיבות רבה למעמדה בקרב העם בישראל".

ח"כ שטרן מדגיש כי יש להילחם בשחיתות המהווה לדבריו איום אסטרטגי של ממש. שטרן מעיד כי טרם נפתחה חקירה בעניין פרויקט "הולילנד" בירושלים, הוא היה בעיניו "סמל לשחיתות".

"אני מודע עשרות שנים למפעל החסד שהקמת ועל ההתנדבות ארוכת השנים שלך ושל בני משפחתך לעשיית חסד ללא גבולות", מציין שטרן. "עשייה שאיננה מפרידה בין דתי לחילוני, בין יהודי למי שאינו יהודי, פעילות התורמת רבות לא רק לאיכות חייהם של הנזקקים בישראל אלא מהווה מסר מאחד לעם ישראל כולו".

שטרן מוסיף כי הסערה המשפטית לא תפגע בעוצמת פעילויות החסד שביצע לופוליאנסקי, "מכיר אני גם את אורח חייך הצנוע שמהווה רף גבוה עבור כל איש ציבור במדינת ישראל".

מקריאה של פסק הדין, אומר שטרן, ומבלי להתווכח עם הכרעת השופט דוד רוזן, "ברור לי שהממון שהיווה עילה לתביעה נשאר כולו אך ורק בתוך ארגון הצדק שהקמת", כותב שטרן ומאחל ללופוליאנסקי בריאות טובה נוכח המחלה הקשה ממנה הוא סובל.

"לא נותר לי אלא להביע תקווה שלמען האמון במערכת המשפט וגם למען ערכינו כחברה, שמילותיי תיפולנה על אוזניים קשובות. שגם אתה תמצא בהן ולו קורטוב של נחמה ותקווה לעתיד טוב יותר לך ולבני ביתך. זאת גם על מנת שנשוב ונהנה כולנו מעשייתך רבת החסד שלא על מנת לקבל שכר".

לסיום מביע שטרן תקווה להקלה בגזר הדין ואומר כי "בית המשפט העליון צריך להיות קשוב לרחשי ליבו של הציבור. לא נותר לי אלא לקוות שקשב זה יימצא גם במקרה שלך".