סוארס. מחזיק את השיניים
סוארס. מחזיק את השינייםרויטרס

מכה קשה מאוד לנבחרת אורוגוואי לקראת התמודדותה בשלב שמינית הגמר מול נבחרת קולומביה.

הקבוצה התכולה של דרום אמריקה תחסר את כוכבה הגדול, לואיס סוארס שהורחק לארבעה חודשים מכל פעילות ובנוסף לתשעה משחקים בינלאומיים. 

השחקן קיבל את העונש הקשה לאחר שבמהלך משחקה האחרון של נבחרתו מול נבחרת איטליה על הזכות להעפיל לשלב שמינית הגמר של הטורניר העולמי, נשך סוארס את בלם איטליה, קייליני בכתפו. שופט המשחק ושאר צוותו לא ראו את פעולת הנשיכה אך זה לא נחמק מעיני המצלמות והאוהדים בבית ובאצטדיון.

לאחר שראו זאת גם נציגי פיפ"א הם החלו בהליך משמעתי כנגד החלוץ. כאמור, לפני זמן קצר הודיעו בארגון העולמי כי סוארס יורחק מכל פעילות שקשורה לכדורגל למשך ארבעה חודשים וכן לתשעה משחקים במסגרת הנבחרת.

המכה קשה לאורוגוואי במיוחד, שכן צמד שערים של החלוץ במשחק מול אנגליה היא זו שעזרה להם להעפיל אל השלב הבא. בשלב הבא היא תצטרך להתמודד מול נבחרת קולומביה החזקה ללא החלוץ האימתני.

אך לא רק לנבחרת זו מכה קשה, אלא גם לסוארס עצמו. לאחר משחקו מול נבחרת אנגליה נקשר שמו של חלוץ ליברפול האנגלית לגבי אפשרות שיעבור לשחק באחת משתי מועדוני הפאר של הכדורגל העולמי והספרדי - ריאל מדריד וברצלונה. כעת, לאחר שהורחק מכל פעילות למשך ארבעה חודשים, ספק רב אם תהיה קבוצה שתרצה אותו אצלה בעונה הבאה. זאת מבלי לדבר על התדמית הפרובלמטית של החלוץ, שנשיכה זו לא הייתה הראשונה שלו בקריירה הקצרה.