הוריו של גיל-עד שער
הוריו של גיל-עד שערפלאש 90

אופיר שער, אביו של גיל־עד, מדבר בפעם הראשונה ומספר על ההתמודדות הקשה שלו, של רעייתו ושל כל המשפחה עם פיגוע החטיפה.

בראיון לעיתונאית אמילי עמרוסי ב"ישראל היום" מספר האב "יש לנו שישה ילדים, חמש בנות וגיל־עד. הוא הבן היחיד שלי. זה הדבר הראשון שחשבתי עליו כשהבנתי שזו חטיפה: שאסור לי לאבד את הבן היחיד שלי. המחשבות הרעות נמצאות כאן.

אני לא יכול למחוק אותן, אז אני אומר להן, תלכו הצידה בינתיים. אני מפנה את הראש לעשייה, מתרכז בדברים שיכולים לקדם אותי אל גיל־עד. אני מנסה לשלוט במחשבות, להתיש את עצמי בעשייה, כדי שלא להיקלע לרגע אחד של שקט שבו אני יכול לשמוע את גיל־עד קורא לי לעזרה".

מה נותן לך את הכוחות? "קודם כל, גיל־עד. אני מגלה מכל המעגלים איזה בן גידלנו. שומע את הסיפורים מהחברים, מהחניכים בבני עקיבא, ומבין את גודלו. דבר שני, האישה המדהימה שלי. אני לא בצל של בת־גלים. יש בינינו זוגיות משלימה. יש חוזק גם בשקט. אני נותן לה את הכוח כשהיא בוכה והיא נותנת לי את הכוח ברגעים אחרים. גם גברים בוכים בלילה. כשיידרש, גם אני אלך לקדמת הבמה, אבל לבת־גלים זה יותר מתאים. גם בתפילה אני לא מאלה שמתנענעים לכל עבר, אלא יותר עובר חוויה פנימית.

"יש לי תחושה שאנחנו בשליחות. אין לי את ההסבר למה, אבל עצם זה שאנחנו במקום הזה, זו אחריות. אבל אני לא קדוש מעונה. יש לי רגש אבהי של רצון להגן על הבן, לעטוף אותו, לחבק אותו, לעשות הכל למענו. יש לי רגעי שבירה. אני בוכה כשאני רואה תמונות שלו ולכן אני נמנע מלראות עיתונים. יש לי הבזקי זיכרון: אני עוטף אותו בטלית בברכת כוהנים, תמונות מתקופות שונות בחייו".

בתיכון התקבל ללימודים בישיבה התיכונית מקור חיים שבכפר עציון, הנחשבת לאחד המוסדות הנחשקים במגזר הדתי. "היציאה מהבית לפנימייה לא היתה פשוטה. בחודשים הראשונים הוא דיבר על קשיים, על געגוע הביתה, לאוכל של אמא. אחר כך הוא אמר שהמקום מעצים אותו, קיבל את כל הטוב מהישיבה".

אופיר שער מספר כי גיל-עד הוא ילד אחראי, "גיל־עד תמיד עידכן אותנו איפה הוא נמצא, שלח עדכון מכל צומת. אם נגמרה לו הסוללה בנייד הוא היה מבקש מאדם ברחוב להשתמש בנייד שלו ושולח הודעה, שלא נדאג".

בסיום הראיון נשאל האב מה הדבר הראשון שירצה לעשות עם גיל־עד ביום שהוא יחזור הביתה? "אני אצא איתו לרכיבת שטח על אופניים. זה חלום שלי מתחילת השנה, לצאת איתו לסינגל אופניים באזור. עד עכשיו זה לא קרה. ברגע שהוא יגיע, זה יקרה".