הבית היהודי
הבית היהודיצילום: פלאש 90

לקראת פרסום חוקת הבית היהודי החדשה, רוב מוחלט של חברי הכנסת של המפלגה הביעו בה תמיכה.

מלבד השר אורי אורבך, סגן השר אבי וורצמן וח"כ שולי מועלם, שלחו היום הודעות תמיכה גם יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי ויו"ר הסיעה ח"כ איילת שקד.

"החוקה החדשה היא השלב הנוסף של הבית היהודי בדרך להנהגה", אמרה שקד היום. "מול השמאל, מול מי שקורא לנו חמאס, הציבור הלאומי ינצח. החוקה מאוזנת בין שיתוף הציבור חברי המרכז היו״ר, ובונה לשנים רבות מפלגה בריאה ודמוקרטית".

ח"כ סלומינסקי הבהיר כי הוא מביע תמיכה בחוקה המוצעת בשילוב ההתאמות שיגבש בתיאום עם יו"ר המפלגה נפתלי בנט, הפעילים והחכ"ים. "כמי שמהווה את הגשר בין הישן לחדש אני סבור כי יש לגבש הסכמה רחבה לגבי החוקה ולפעול למען המשך ההצלחה של המפלגה גם בבחירות הבאות", אמר.

במהלך השבוע חברי סיעה נוספים הביעו תמיכה בחוקה. השר אורבך כתב בדף הפייסבוק שלו: "מעניין אתכם פוליטיקה? אז הנה קצת. מפלגתנו הבית היהודי, עומדת בפני אישור חוקה חדשה שמתאימה למפלגה השואפת לצמיחה ולהנהגה. כן, יהיו שוב פריימריז ליו״ר ולרשימה, ייצוג ראוי לנשים, משמעות למרכז ולפעילי המפלגה, ותהיה אפשרות ליו״ר הנבחר לשבץ שני אנשים נוספים ברשימה.

"הפרטים פחות חשובים, מה שחשוב הוא שאנחנו בבית היהודי מתחילים לחשוב בגדול. מפלגה דמוקרטית ופתוחה עם יכולת משילות פנימית, עם פנייה לעוד קהלים, עם חסמים נגד ״מפקדי ארגזים״ ושחיתות. יותר מדי שנים חשבנו כמו מפלגה של 3-4 מנדטים שמכרסמת את עצמה לדעת. אני שמח להיות שותף בגיבוש כללים דמוקרטיים, מודרניים והוגנים לבית היהודי שלנו. נחשוב בגדול, נהיה גדולים. בעזרת ה׳ כמובן".

סגן שר החינוך אבי וורצמן כתב: "מדובר בשינוי ראוי, שמחד יביא לבחירות דמוקרטיות במפלגה ומאידך ייצר רשימה ייצוגית שמכוונת להנהגת המדינה. השינוי ייצר מצב של איזון בין הקולות במרכז המפלגה , קולות המתפקדים ויכולתו של ראש המפלגה לנווט את המפלגה למובילה ומשפיעה".

ואילו ח"כ שולי מועלם כתבה, "אווירת בחירות? בשבועות הקרובים תאושר במפלגת הבית היהודי חוקה חדשה כפי שפורסם אתמול בתקשורת. תוצאות הבחירות האחרונות וההישג האדיר לציונות הדתית מחייבים אותנו להערך לריצה למרחקים ארוכים. אני מאמינה כי החוקה החדשה תדאג בסופו של תהליך למפלגה דמוקרטית שתשמור ותגדיל את כוחה של הציונות הדתית, כזאת שתמשיך לשלב נשים בכל צמתי קבלת ההחלטות. הזורעים בדמעה ברינה יקצורו".