חיסול. ארכיון
חיסול. ארכיוןפלאש 90

חיל האוויר תקף אחר הצהריים (יום ו') רכב שבו נסעו שני מחבלים ברצועת עזה. השניים היו מעורבים בשבועות האחרונים בירי רקטות על ישראל.

החיסול ארע קרוב לביתו של בכיר חמאס איסמעיל הנייה. מצה"ל נמסר כי מדובר במחבלים אסאמה חסומי ומוחמד פציח.

לדברי צה"ל, השניים היו מעורבים בירי לעבר שטח מדינת ישראל בשבועות האחרונים ועסקו בימים האחרונים בתכנון פיגועי טרור חמורים כנגד תושבי מדינת ישראל. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמא"ס, על כל שלוחותיו, הוא הכתובת ועליו האחריות", נאמר בהודעת צה"ל.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס לחיסול בעזה. "לפני שעה קלה פגע והרג כלי טיס של חיל האוויר פעיל טרור ברצועת עזה, שהיה אחראי בימים האחרונים לשיגור רקטות לעבר יישובי דרום הארץ ותכנן לבצע פעילויות טרור נוספות כנגד אזרחי ישראל. 

איננו מתכוונים לעבור לסדר היום על כל ירי לעבר ישראל או ניסיון פגיעה באזרחינו וחיילי צה"ל, נרדוף ונכה ביד קשה את כל מי שיעשה או יתכנן זאת, כפי שפעלנו היום. אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש מרצועת עזה, ואל לו לבחון את סבלנותנו ונחישותנו. נוסיף לפעול באחריות ובשיקול דעת כדי לאפשר לתושבי עוטף עזה ויישובי הדרום, ולאזרחי ישראל בכלל, להמשיך בשגרת חייהם".

הבוקר הופעל מטען צד לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת. צה"ל השיב באש. בליל שלישי הפציצו כלי טיס של חיל האוויר שבעה יעדים ברחבי רצועת עזה. בין היעדים שהושמדו נמנים חמש עמדות מוסוות לשיגור רקטות בצפון הרצועה.