הרבי מילובביץ'
הרבי מילובביץ'פלאש 90

ביום שלישי הקרוב, ג' תמוז, יציינו בחסידות חב"ד 20 שנים להסתלקותו של הרבי מלובביץ' זצ"ל.

אחד הדברים הציבוריים הגדולים, אם לא הגדול שבהם, אותו דחף הרבי, הם ה'שלוחים' (נא להגיד במילעיל...) של חב"ד הפזורים ברחבי העולם, בכל מקום בו יש יהודי ואפילו במקומות הנידחים ביותר.

לא אחת שומעים על סיפורי ההחזרה בתשובה של חסידי חב"ד בארץ ובעולם, הנחת התפילין, לילות הסדר הגדולים, תפילות ראש השנה בכל מקום בו יש בית חב"ד ועוד ועוד.

על מה שעומד מאחורי שליחת ה'שלוחים' אולי ניתן להבין מלימוד אחת משיחותיו הראשונות של הרבי בפני קהל חסידיו בבניין ה-770 (ביתו של הרבי וישיבת חב"ד) כבר בשנת תשי"ז.

השיחה צוטטה במוסף מיוחד שהוציאה מערכת 'מעיינותיך' - רבעון למחשבת חב"ד, לרגל 200 שנה להסתלקותו של הרבי.

בדרשה זו פרס הרבי את תורתו בענייני כלל ישראל ואולי זו בעצם יריית הפתיחה לפריסת ה'שלוחים' הידועים של חב"ד ברחבי העולם.

הרבי ציין בדרשתו זו כי יש שני סוגים של מלחמות - מלחמת הגנה ומלחמת 'תנופה'. זו ההגנתית נוצרת מחוסר ברירה ובשל כך בתנאים שאינם נוחים והמתגונן אף לא תמיד מצליח לנצח. לעומת זאת, הדגיש הרבי, מלחמת ה'תנופה', או במילים שלנו - מלמת התקפה, מתחילה כשנח ובתנאים ובצורה הנוחים לתוקף.

מתוך זה עבר הרבי לדבר על המלחמה בתופעת החילון. הוא הסביר כי אם נחכה ש"החופשים (החילוניים - י.ק.) הולכים לצוד נפשות" התנאים לא יהיו נוחים ואף נפסיד נפשות שיושפעו מהחילון. לעומת זאת אם נפתח ב'מלחמת תנופה' לא נאבד שום דבר ואף נרוויח.

"ולכן יש להחליף את הגישה", הדגיש הרבי בפני חסידיו, "ולעבור למלחמת תנופה. יש להיכנס לשטחו של הצד שכנגד (החילוניים - י.ק.), להתעסק עם הנוער שלו, עם הקטנים ועם הגדולים ולהאירם ב'נר מצוה ותורה אור' פעם אחר פעם".

את התוצאות של אותה שיחה ניתן בהחלט לראות בכל מקום בו יש בית חב"ד.