המפעל בשדרות שנפגע מרקטה
המפעל בשדרות שנפגע מרקטהפלאש 90

צה"ל תקף הערב (מוצאי שבת) מטרות טרור בעזה באזור מחנה הפליטים אל-בוריג'.

מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו שלושה משגרים מוטמנים במרכז רצועת עזה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

מוקדם יותר הערב פגעה רקטה ישירות במפעל פלסטיק בשדרות. כתוצאה מכך נשרף המבנה כליל. ארבעה בני אדם שהיו במקום חולצו בשלום ושלושה נפצעו קל ופונו לבית החולים ברזילי באשקלון.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שוחח הערב עם ראש העיר שדרות, "אנו פועלים להשבת השקט לדרום הארץ. לא נסבול את הניסיונות של ארגוני הטרור ברצועת עזה לשבש את שגרת חיי תושבי הדרום, וכפי שפעלנו בימים האחרונים, נוסיף ונפעל ביד קשה ותקיפה כנגד גורמי הטרור שיורים לעבר ישראל, ונכה בהם מכה כואבת.

גם בשעות אלו פועלים צה"ל וכוחות הביטחון, והם ימשיכו לרדוף ולהניח את היד על גורמי הטרור אשר מנסים לפגוע בנו. אתם, ראשי הערים והמועצות, מגלים מנהיגות ואחריות במצבים שכאלו, וביחד עם התושבים, שלצערנו הם למודי ניסיון באירועים מסוג זה ומגלים אף הם אחריות ועמידה איתנה - אתם מאפשרים לנו לפעול באופן מיטבי כדי להשיב את השקט לאזור", אמר יעלון.

"אתם, ראשי הערים והמועצות, מגלים מנהיגות ואחריות במצבים שכאלו, וביחד עם התושבים, שלצערנו הם למודי ניסיון באירועים מסוג זה ומגלים אף הם אחריות ועמידה איתנה - אתם מאפשרים לנו לפעול באופן מיטבי כדי להשיב את השקט לאזור".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר לתושבים, "אנו עומדים איתנים, במטרה לתת גיבוי מלא לפעילות למען החזרת שלושת החטופים הביתה. אנו שולחים את הערכתנו הרבה לכוחות הביטחון שפעלו באופן מהיר ומקצועי". עוד הוסיף דוידי שמחר יתקיימו בשדרות הלימודים כסדרם.

שר האוצר יאיר לפיד הגיב לירי לעבר יישובי הדרום ואמר כי "תושבי הדרום צריכים לדעת שלא נעבור בשתיקה על ניסיונות של ארגוני טרור לפגוע בשגרת חייהם. ננהג באפס סובלנות נגד מי שמנסה לערער את ביטחון תושבי ישראל".

האיחוד האירופי גינה את ירי הטילים מרצועת עזה אל ישראל וקרא לכל הצדדים לנהוג באיפוק ולמנוע הסלמה. האיחוד שב וגינה את חטיפת 3 הנערים וקרא לשחררם אך גם מתח ביקורת על ישראל וקרא לה לנהוג באופן מידתי בחיפוש אחר החטופים.