שינויים. הרב שי פירון
שינויים. הרב שי פירוןמוקי שוורץ

שר החינוך, הרב שי פירון, נכנע הבוקר (ראשון) למתקפה החריפה מצד הקהילה ההומולסבית, ומביע התנצלות על הדברים אותם אמר לעיתון "בשבע" ופורסמו בסוף השבוע.

נזכיר כי בראיון אמר השר "אני חושב שזכותה של מדינה יהודית, אולי אפילו חובתה, לומר לזוגות חד־מיניים שמחליטים לחיות את חייהם - 'זה לא משפחה'. אבל זכויות כלכליות, משכנתה, זכות להורות וכדומה - כן. אני כן אומר שאם הייתי מנהיג את 'יש עתיד', ואני לא אנהיג אותה אף פעם כי אני לא מתאים להנהיג מפלגה, לא הייתי מנהל כל כך הרבה חזיתות של סוגיות בעניינים כאלה, וכן הייתי מנסה לייצר תהליך שיח יותר עמוק. לא הייתי מתעסק כרגע בכל כך הרבה דברים בבת אחת, כי אז גם כשאתה לא מתכוון להיות נגד הקשר בין דת ומדינה, אתה מצטייר ככזה".

הבוקר בעקבות המתקפה נגדו אמר בראיון לערוץ 10, "אני משוכנע בכאב גדול כי ההתבטאות הזו היא אומללה. לא עליי מוטלת המשימה להכריע מיהי משפחה ומי לא", אמר.

הרב פירון טען כי הוא פועל למען הקהילה ההומו-לסבית וכי בתקופתו במשרד החינוך נעשו שינויים שמעולם לא נעשו קודם.

"יש מתח מובנה בין העולם ההלכתי-דתי לבין המקום של חברה ליברלית. כל מה שאמרתי זה שאפשר להתווכח על השאלה האם זו משפחה או לא", הסביר פירון. "אני לא מקבל בשום צורה שהיא שמישהו יפסול מישהו אחר אבל זה לא מבטל את המתח הזה".

בתשובה לשאלה האם זוגות חד מיניים הם משפחה ענה פירון, "זו משפחה לכל דבר בהיבט האזרחי, משפחה בהיבט הסוציולוגי, התרבותי והכלכלי. יחד עם זאת בעולם הדתי צריך לפתור את הבעיה".

"מה שמפריע לי יותר מהכול זה הילדים והמבוגרים שנפגעו ואליהם אני מסתכל בעיניים אומר - אני ממש מתנצל", הוא אמר. פירון הסביר כי יש להתמודד עם ההלכה היהודית ועם עמדותיה בנושא הזה ואמר כי הוא מנהל דיאלוג עם הקהילה ההומו-לסבית כמו שאף איש דת אחר לא מנהל כיום בישראל.

נציין כי במהלך סוף השבוע הפך הרב שי פירון ליעד למתקפה בוטה מצד הקהילה ההומולסבית. את המחאה הובילו פעילים מרכזיים בקהילה ובתוכם ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ. 

המחאה הגיעה גם לרשת הפייסבוק, וקהילה שקמה תחת הכותרת "שי פירון תתנצל בפני הקהילה הגאה או תתפטר" זכתה ללמעלה מ-800 לייקים.