הנשיא הנכנס ריבלין בכיכר רבין

עשרות אלפי בני אדם התקבצו הערב (ראשון) בכיכר רבין בתל אביב, לעצרת בקריאה להצלת שלושת הנערים החטופים, גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל, שנחטפו לפני 17 יום בגוש עציון.

נשיא המדינה הנכנס ריבלין נאם בעצרת ואמר כי "התקבצנו כאן מכל קצוות הארץ, מכל קשת האמונות והדעות, מכל המחנות והשבטים. לא הגענו כדי לעסוק בהערכת מצב ולא התאפסנו אישה ואישה מביתו כדי לערוך תחקירים או כדי לשחזר יחד רגעי ודאות אחרונים. אנחנו כאן הערב כדי לעצור יחד, באנו הנה להתפלל בכל השפות ובשם כל הדתות איננו עוצרים הערב כי איבדנו תקווה אנו עוצרים הערב כי לא איבדנו תקווה כלל".

"אנחנו נושאים הערב תפילה אנושית, תפילה עתיקה, תפילה של אם על בנה. זוהי תפילה של אב על ילדו וזוהי תפילת המלאך המעז לעשות לפני האלוהים ולזעוק 'אל תשלח ידך אל הנער'. אנו עומדים כאן הערב וקוראים אל כל מי שלב אדם בו אל תשלחו ידכם על הנערים, זוהי תחינה שייפתחו שערי שמיים, זוהי תפילה שייפתחו שערי הלב".

ריבלין הדגיש כי "בשום מקום, בשום זמן, בשום דת ובשום שפה ושלא יהיה ספק - מדובר בטרור, טרור רצחני שיש להביסו בכל מקום".

הנשיא הנכנס פנה להורי הנערים החטופים, "רחל ואברהם, בת-גלים ואופיר, איריס ואוריה, הורים אהובים ואמיצים, משפחות יקרות, אני עומד בפניכם למודות הכאב והצער ואיני יודע מילים. הסתכלו סביב וראו את בני המשפחה הישראלית הגדולה שהגיעה לכאן לחזק להתחזק ולהתפלל, השיבנו לנו את גיל-עד, אייל ונפתלי".

איריס יפרח

איריס, אימו של אייל יפרח, עלתה גם היא לבמה בכיכר רבין ובהתרגשות רבה סיפרה על האחדות הגדולה בעם ישראל שמחזקת אותם בימים הקשים הללו. 

"זו השבת השלישית שאייל שלי אינו בבית, הוא כל כך חסר לי, לאבא, לאחים, לחברים ולמשפחה. כולנו כל כך אוהבים אותו, כל כך מתגעגעים לשבת איתו, להאזין לסיפורים שלו, לשמוע אותו מנגן בגיטרה ולשיר איתו ביחד את שירי השבת שהוא כל כך אוהב", אמרה האם הנרגשת.

איריס פנתה לבנה החטוף וביקשה לספר לו כי "כל העם התאחד ודואג לשלומך, מחכים כבר לחבק אותך בחום. אני פונה אליכם עם ישראל הנפלא שלנו, מאוד מרגש ומחזק אותנו לראות את העם מאוחד על כל גווניו בתקופה לא פשוטה זו שאנו כולנו עוברים. נחזק ונחבק איש את רעהו ונתפלל כולנו לשובם המהיר של אייל גיל-עד ונפתלי באהבה גדולה".

"ברצוני להודות לחיילים, לכוחות הביטחון העושים לילות כימים ומשקיעים את מיטב כוחותיהם ודבקים במשימתם להחזרת הבנים", הוסיפה איריס. "אני תפילה לה' יתברך שבזכות האחדות הגדולה הזו תעמוד לנו בעת צרה זו ונזכה לראות את אייל, גיל-עד ונפתלי ביחד עם החיילים בריאים ושלמים".

רחלי פרנקל

רחלי פרנקל, אימו של נפתלי, הזכירה להמונים כי "אי שם, יש שלושה נערים, ילדים חיים, לא סמל ולא אות, שיודעים שאין מצב שנרפה, שאין סיכוי שמישהו יוותר.

"האהבה שאנחנו מרגישים כאן מחייה אותם שם, הסיפור הנורא הזה מנער ומקבץ אותנו, שוטף משקעים וחושף לרגע אחד ארוך את התשתית המשותפת של הקיום שלנו כאן, את האחווה", אמרה האם.

פרנקל סיפרה על הסיור הבוקר בגזרת חברון. "ראינו שם חיילים עם עיניים אדומות שלא ראו בית כבר המון זמן וניגשנו אליהם להגיד תודה. והם אמרו לנו 'מה תודה? בשביל זה התגייסנו'.

"אתם ההורים שלהם והאחים שלהם אז נגיד לכם תודה ענקית, תודה לכל מי שאוהב ודואג ומתפלל כל אחד בדרכו שלו. תודה לכל בעל מצפון שמבין שילדים הם מחוץ למשחק ואסור להפוך ילדים לכלי בוויכוח בינינו. אנו מעריכים אפילו את ראש הרשות ואת ראש עיריית חברון שהתעלמו מהסכסוך העמוק וקראו לשחרור הבנים מיד".

"במגירה של נפתלי", סיפרה פרנקל, "יש את הטופס הירוק של נפתלי, הוא רוצה ללמוד נהיגה הקיץ. לשלושתם יש המון תכניות לחופש הזה ולנו, לכולם, הלוואי שניקח איתנו את הרוח הטובה הזו שתישאר איתנו".

בת-גלים שער

מיד אחריה עלתה לבמה בת-גלים שער, אימו של גיל-עד, שסיפרה על הימים הלא פשוטים מאז החטיפה. "יש כאן עם שלנו איתנו שמחכה לך, מחבק, מתפלל ומייחל לשובך הביתה בשלום. בארץ ובעולם התאחדו כל בית ישראל בעשייה מבורכת ומגבשת לקראת שובכם. כשתחזור תגלה שמשפחתנו התרחבה מאוד יש לך אחים ואחיות סבים וסבתות בכל רחבי הארץ והעולם".

"תחושה מיוחדת שורה בימים אלו בארץ", סיפרה האם הנרגשת. "תחושה שמזכירה רגעי אחדות והתעלות מיוחדים כפי שהיו בימים אלו ממש לפני 38 שנים עת נחלץ עם שלם ובראשם גיבור ישראל יוני נתניהו לעזרת אחים ואחיות שלא הכירם. הוא גמע מרחק אלפי קילומטרים כדי לחלצם מיד צר.

"אנשים אחים אנחנו ואחים לא שוקטים עד שאחיהם הקטן ישוב אליהם, לא עוצרים ולא שוקטים", סיימה בת-גלים. "אתמול זה באנטבה, היום בגוש עציון ומחרתיים בשדרות או בגולן. אנשים אחים אנחנו וחוטים דקים של כאב מחזיקים בנו חזק חזק שלא ניפול".

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אורי רשטיק, הבהיר בעצרת כי ציבור הסטודנטים בישראל שידע להוביל מחאות חברתיות בעבר, "שותף היום לכאבן של משפחות החטופים. נמשיך להשמיע את קולנו וקולכן בעולם, בכל אמצעי שיש ברשותנו. נמשיך לתמוך בחיילים שלנו שעושים לילות כימים בחיפוש אחרי הבנים, נמשיך עד שובם הביתה", הבטיח.

אומנים רבים לקחו חלק בעצרת, ביניהם הזמרים רמי קליינשטיין, מירי מסיקה, קובי אפללו, דוד ד'אור, קובי אוז, יונתן רזאל וליאור נרקיס. את האירוע הנחה אברי גלעד.

צילום: פלאש 90