גילה אלמגור
גילה אלמגורפלאש 90

כלת פרס ישראל, השחקנית גילה אלמגור, תוקפת בחריפות הבוקר (שני) את שר הפנים גדעון סער בעקבות החלטתו לסגור בשבת את המרכולים בתל אביב.

"הכפייה הדתית בתל אביב היא כמו סרטן, זאת עיר של חופש וכיף להיות בה", אמרה אלמגור לגלי צה"ל. "בא מישהו ורוצה במכת גרזן לסגור את המרכולים בשבת. מחר הוא יחליט שהוא לא ייתן לפאבים לעבוד אחרי שעה מסויימת".

אלמגור המשיכה להשוות בין החלטת השר סער למחלת הסרטן. "איראן כבר כאן משום שזה כמו סרטן - תא אחרי תא. זה נראה לי כמו החלטה פופוליסטית מעציבה", הוסיפה השחקנית וסיפרה כי "תל אביב היא ייחודית, היא מקום שבו חיים זה לצד זה אנשים מכל הדתות ומכל המגזרים".

השחקנית קראה לתת לתל אביב ''לנשום בקצב שלה, תנו לסטודנט שלא עשה את הקניות שלו במהלך השבוע לשים כפכפים ולצעוד למרכול. אין פה עניין של בצע כסף".

''חיו ותנו לחיות, אל תשתלטו על חיינו", הוסיפה אלמגור וטענה כי חוק העזר העירוני בא להגן על התושבים. "תנו לנו לחיות איפה שאנחנו חיים בשקט ובשמחת החיים שיש לעיר הזאת", אמרה, "תל אביב היא אי של שפיות וכיף - אל תקלקלו לנו את המקום הזה".

ארגון רבני בית הלל ברך את השר גדעון סער על החלטתו נגד מסחר בשבת בתל אביב. לדברי הרבנים, השר הדגיש כי השמירה על צביון השבת אינה עניין דתי בלבד, אלא לא פחות מכך עניין תרבותי, לאומי וחברתי חשוב במעלה, אשר יש חשיבות עליונה בשימורו, וכי עד היום הפעילות העסקית המקובלת בשבת הייתה מיועדת בעיקר לפנאי, בילוי, ותרבות, ואילו "החוק המוצע, מבקש לראשונה להתיר פעילות עסקית קמעונאית טהורה ומובהקת ברחבי העיר".

"אסור לשום צד לבצע מחטפים בעת הזאת, עת בה יש אפשרות היסטורית להגיע להסכמות נרחבות בחברה הישראלית", טענו בארגון.