בשורה לצעירי בנימין. השבוע יחלו לפעול בבנימין "קווי לילה", שירות האוטובוסים הלילי המיוחד של משרד התחבורה יקח את הצעירים מהישוב עפרה ומיישובי גוש אדומים לירושלים ובחזרה.

בימי החופש הגדול יצאו קו 270 מעפרה וקו 202 מגוש אדומים אל מוקדי הבילוי בירושלים וחזרה בין השעות 23:00 עד 3:00 לפנות בוקר, והכל במחיר נסיעה רגילה באוטובוס ובאמצעות כרטיסי הנסיעה, הכרטיסיות וה"חופשי חודשי" של שעות היום.

בתום חופשת הקיץ ימשיכו קווי הלילה בפעילות מצומצמת בסופי השבוע בלבד.

אבי רואה, ראש המועצה האזורית בנימין, שיבח את יוזמי הפרויקט ואמר "אנחנו מודים למשרד התחבורה שהכיר בצורך בקווי לילה גם בישובי יהודה ושומרון כדי שבני הנוער הנפלאים יוכלו לחזור הביתה בביטחון ובבטחה".

רוני שניר, עוזר ראש מועצת בנימין לענייני יישובים ואחראי על נושא התחבורה הציבורית מסביר בראיון לערוץ 7 "חיפשנו מענה לצורך של בני נוער לחזור בלילה ממקומות הבילוי כגון כיכר ציון, חשוב לנו שלא יסעו בטרמפים ולא יעמדו בצמתים".

עוזר ראש המועצה מתייחס גם לאירוע חטיפת הנערים, "בעקבות החטיפה אנו רואים עד כמה התכנית עליה התחלנו לעבוד לפני כשנה הכרחית, היום יש יותר צורך מצד מזכירי הישובים לתת מענה לתושבים ולנוער בנושא".

לדבריו גורמים שונים במועצה ממשיכים לעבוד על הנושא על מנת לתת מענה לכל בני הנוער במרחב בנימין. בנוסף עובדים במועצה על תכנית לתגבור התחבורה הציבורית באזור ומקווים שבשבועות הקרובים הפרויקט יחל לפעול לטובת התושבים.

שניר מסביר כי התחבורה הציבורית בבנימין לקתה בחסר מבחינת תדירות ומסלולי הקווים, "אגד תעבורה יחד עם משרד התחבורה הכינו תכנית חדשה בשיתוף עם המועצה שתגדיל ב-30 עד 40 אחוז את מערך הנסיעות בבנימין", אומר שניר, "כשהתכנית תצא לפועל תושבי בנימין יוכלו לצאת לעבודה ולחזור הביתה בתחבורה ציבורית נוחה".

לדבריו, המועצה תעשה ככל יכולתה לפרסום הנושא ולעידוד התושבים ובני הנוער לשימוש בתחבורה הציבורית, "אם התכנית לא תהיה רווחית לאגד לא נוכל להפעיל אותה", מסביר.

הוא מציין כי במסגרת התכנית תגדל תדירות קווי האוטובוס והקווים יהיו ישירים ולא יכנסו להרבה ישובים בדרך.

בשבע השנים האחרונות פעלו קווי הלילה בעשרות ערים רחבי הארץ ולאור הצלחתם והירידה בשיעור תאונות הדרכים בהן היו מעורבים נהגים צעירים, הורה שר התחבורה, ישראל כץ, להרחיב את השירות למספר שיא של 68 ערים ורשויות ברחבי הארץ, כך שהקיץ יצטרפו לפרויקט 12 קווים חדשים ובסך הכל יפעלו 66 קווי לילה מנהריה ועד אילת.

"אנחנו מיחסים חשיבות רבה לקווי הלילה", אמר שר התחבורה, "מחקרי עבר כבר הוכיחו את תרומתם לירידה בשיעור תאונות הדרכים. כל תאונה שנמנעה היא הצלחה. אני קורא לצעירי ישראל, לצאת, לבלות וליהנות, אך גם לגלות אחריות ולנסוע בקווי הלילה. נמשיך להרחיב ולשפר את מערך קווי הלילה בכל חלקי הארץ כדי להבטיח שצעירי ישראל יוכלו לצאת לבלות ולחזור הביתה בשלום במחיר שווה לכל נפש", הוסיף כץ.

קווי הלילה מופעלים באמצעות מפעילי התחבורה הציבורית המורשים בכל אזור, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משרד החינוך, והרשויות המקומיות.