מזרחי: תסתכלו לי בעיניים

הדס מזרחי, אלמנתו של ניצב משנה ברוך מזרחי הי"ד שנרצח בערב חג הפסח, הגיעה היום (שני) לבית המשפט העליון שדן בעתירה נגד הריסת בית המחבל שרצח את בעלה.

"הגעתי היום לבית המשפט כדי לנסות לדבר עם השופט ולהגיד לו - 'מדברים על הבית של המחבל ומה איתי?' אני נשארתי עם חמישה ילדים יתומים, אמא פצועה עם ילדים פצועים נפשית, פצועים גופנית, מה, אני לא חלק בכל הסיפור הזה?".

בראיון לערוץ 7 הדגישה מזרחי כי "המחבל הזה שוחרר בעסקה ושוב רצח, הוא היה אמור לחשוב פעמיים אם הוא לא היה רוצה שיהרסו לו את הבית, זה המינימום שצריכים לעשות. להרוס לו את הבית".

מאיר אינדור מארגון ''אלמגור'' אמר כי "כללי הצדק הבסיסי מחייבים את הריסת הבית, לא ייתכן שהמחבל ששוחרר בעסקת שליט יזכה לחזור לבית סוהר והמינימום של להרוס את ביתו לא יתבצע".

מזרחי הוסיפה "היינו אנשים תמימים שנסענו בכביש, הוא ארב לנו יחד עם הבן שלו שזה כבר דור שני ושותפות עם המשפחה שלו, הוא רצח את ברוך בדם קר, הוא פגע בנו, במשפחה, המינימום של ההתחלה של העונש שלו שהבית שלו ייהרס".

על ההחלטה להגיע לבית המשפט אמרה, "זה מוזר לי לבוא ולבקש את זה. גם גזר דין מוות מוזר לי לבקש, זה ברור שהוא צריך לקבל גזר דין מוות. אך כנראה שהמדינה לא מבינה את זה והכול הולך בעתירות ואני אומרת תסתכלו לי בעיניים, תסתכלו עליי".

מוקדם יותר הגישה הפרקליטות לבג"ץ את עמדת המדינה בעתירה נגד הריסת בית המחבל. המדינה כתבה בתשובתה כי דין העתירה להידחות, והסבירה כי על רקע ההידרדרות במצב הביטחוני שהגיעה לשיאה בחטיפתם של שלושה בני נוער ישראלים, הריסת הדירה בה התגורר המחבל חיונית כדי להרתיע מפגעים נוספים מלבצע פיגועים.

המדינה ציינה כי מדובר במחבל ובבנו שסייע לו להוציא לפועל את הפיגוע הרצחני, בו נהרג נצ"מ מזרחי בהר חברון. "הוא שוחרר במסגרת עסקת שליט כאשר שחרורו המוקדם הותנה בכך שיימנע מכל פעילות טרור עתידית. בתוך זמן קצר חזר המחבל לפעילות טרור חמורה הכוללת קריאה מתוקף תפקידו כאימאם לבצע פיגועי התאבדות כנגד מטרות ישראליות".

המדינה הדגישה כי "המחבל ומשפחתו התגוררו בדירה המיועדת להריסה מזה מספר שנים עד למעצרו של המחבל וכעולה מעדויות הבן המחבל גם עשה פעולות הכנה ובכלל זה ניסויים בכלי הירי עם משתיק קול במחסן המבנה", כותבת המדינה ומציינת כי "אין כוונה לפגוע ביתר חלקי המבנה אלא רק בדירת משפחת המחבל".