שלושת החטופים
שלושת החטופיםבאדיבות המשפחות

כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות אחרי שלושת הנערים החטופים גיל-עד שער בן 16 מטלמון, נפתלי פרנקל בן 16 מנוף איילון ואייל יפרח בן 19 מאלעד.

החיפושים מתמקדים באזור חלחול, מצפון העיר חברון ועדי ראייה דיווחו על כוחות גדולים סביב האזור. על פי אחד הדיווחים מספר פלסטינים התעמתו עם כוחות צה"ל באזור החיפוש. לפי שעה, לא ניתן למסור מידע נוסף.

במקביל נמסר כי דיוני מליאת הכנסת הופסקו וההצבעות שתוכננו להמשך הערב בוטלו. חלק מדיוני הועדות שתוכננו למחר בוטלו גם הם. הערב אמורות היו להתקיים בשעה מאוחרת ההצבעות בקריאה שנייה ושלישית על חוק ההזנה בכפיה.

היום דווח כי ועדה שמונתה לבדוק את טיפול המשטרה בשלבים הראשונים של חטיפת הנערים מעלה כי נפל כשל חמור בהתנהלות מוקד 100 במחוז שומרון ויהודה בכל הקשור לטיפול בשיחה שהתקבלה במוקד מאחד החטופים.

הוועדה בראשות תת ניצב משה ברקת הגישה את מסקנותיה למפכ''ל יוחנן דנינו, ועל פי מסקנותיה יש לנקוט צעדים אישיים ומערכתיים.

בין השאר יועברו מתפקידיהם קצין אגף המבצעים במחוז שומרון ויהודה, מפקד מרכז השליטה, אחראי המשמרת במוקד ואחראית מוקד 100 במחוז שומרון ויהודה. לקצין אגף המבצעים ולראש הענף תרשם הערת מפקד.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא למנהיגות ערביי ישראל לגנות את חטיפת הנערים. "המנהיגים הללו לא מוכנים לעשות אפילו מה שאבו מאזן עשה", כתב נתניהו בפייסבוק. "אם הם רוצים להיות חלק מהחברה הישראלית - עליהם לגנות".