בצלם ווטש. דוד בדין
בצלם ווטש. דוד בדיןיוני קמפינסקי

בימים אלה מקים העיתונאי והתחקירן דוד בדין מכון שיבחן את אמינות דו"חות ארגון 'בצלם' התוקפים מזה שנים את התנהלות מדינת ישראל וצה"ל בשטחי יהודה ושומרון.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר בדין על הארגון שהוא מקים, 'בצלם ווטש' שמו, ובו יבחנו תחקירנים את מהימנות הדיווחים העולים בדו"חות, דיווחים שמעוררים גל של הכפשות בינלאומיות כלפי ישראל.

לדבריו 'בצלם' הוא ארגון המתואר בעולם כארגון זכויות אדם אך על מנת לזכות למעמד הזה הוא צריך להתעמת עם העובדות שפעמים רבות מעדיפים שם לסלף או להתעלם מהן. "תחקירנים יעברו על כל הדו"חות של 'בצלם' ונבקר אותם מבחינת האמינות שלהם. 'בצלם' כמו ארגוני זכויות אדם פועלים בחלל ריק ללא בדיקה והבעיה היא שהם מסלפים".

לדבריו במשך שנים הארגון שלו בודק אם 'בצלם' בודקים את העובדות שמופיעות בדו"חות שלהם, ובדיקה של תחקירנים ששלח העלתה שהנתונים אינם נבדקים אם אכן עומדת אמת מאחוריהם לפני שהם מוכנסים לדו"חות. כך מגיעים סיפורים על תקיפות של מנחלים, שוטרים או חיילים, ומופצים מבלי לבדוק את האמינות של הדברים.

בדין מזכיר כי באחרונה קידם ארגון 'בצלם' יחד עם ארגוני זכויות אדם נוספים סיפור על הרעלת בארות שאותה מבצעת ישראל נגד הפלשתינים. הסיפור הזה שמזכיר סיפורים מתקופות אפלות בעיקר בימי הביניים זכה לתהודה בעולם וגרם לאנשי פרלמנט ידידותיים לישראל להתנכר אליה שכן אם ארגון זכויות אדם מדווח על כך הרי שכנראה יש משהו בגו. זאת בשעה שאיש לא בחן את אמיתות הדיווחים הללו.

היעד של הארגון שאותו מקים בדין הוא לחשוף את הסילופים בזמן אמת, בתפר שבין פרסום תקציר הדו"ח לפרסומו המלא ובכך להוכיח את הדברים בעיני העולם. לדבריו קיים אחוז ניכר של אנשי תקשורת ואנשי פרלמנט בעולם שמבקשים לדעת את האמת שמאחורי הדיווחים ומידע שכזה יוכל לקעקע את אמינותו של 'בצלם' ובהמשך גם למנוע ממנו תקצוב כארגון בעייתי באמינותו. "אמנם יש כאלה שרוצים להשחיר את פניה של ישראל, אבל לא כולם כאלה", אומר בדין המשוכנע שדו"חות הנגד הללו יזכו להתייחסות בעולם.