הראשון לציון, הרב שלמה עמאר, החליט אמש (שני), עם היוודע הבשורה הקשה על הימצאם של שלושת הנערים החטופים ללא רוח חיים, לצאת למסע תנחומים בבתי המשפחות.

תחילה הגיע הרב, כבר אמש, לבית משפחת יפרח בעיר אלעד. הוא ישב עם האחים ובני המשפחה של אייל יפרח הי"ד ושוחח עמם בדברי חיזוק ונחמה. לאחר מכן הניח את ידיו על ראשם וברכם שלא ידעו עוד צער.

בהמשך ישב ביחידות עם ההורים השבורים ושוחח עמם ארוכות על הדרך בה ניתן לעבור את השעות והימים הקשים. "אנחנו בוכים, אבל אנחנו חזקים" אמר מרן לבני המשפחה. "מה שמחזק אתנו זו האמונה הפשוטה בבורא עולם".

רבני השכונות באלעד, כמו גם רבים מתושבי הישוב ביקשו את ברכתו של מרן, שיעניק להם כוח במצב הקשה הזה. הרב עודדם וברכם וקרא ללמוד משניות לעילוי נשמת הנרצחים.

משם נסע הרב עמאר אל היישוב נוף איילון, יישובו של הנער נפתלי פרנקל הי"ד. עם השמע דבר בואו של הרב ליישוב, יצאו רבים מבני היישוב אל בית הכנסת המרכזי כדי לשמוע את דבריו בשעה הקשה הזו.

הרב עמאר נשא באזני התושבים דברי אמונה ונחמה, והעלה על נס את החוסן היהודי שהקרינו המשפחות לאורך כל הדרך, כלפי העם היהודי בארץ ובעולם. "אנחנו בוכים אבל אנחנו חזקים", אמר הרב לתושבים.