התוועדות חסידית

כ-2000 סטודנטיות, תלמידות מכללות ותלמידות מדרשות מכל הארץ, התכנסו השבוע בבנייני האומה למבחן עיוני, השני בתכנית "מועדים לחסידות" של ארגון "מעיינותיך".

המבחן סיכם תקופה של שלושה חודשי לימוד עצמי בתורות שיש בהן התבוננות בהארה המיוחדת של מועדי פורים, פסח, ספירת העומר ושבועות ובעבודת ה' המתחדשת בכל אחד מהם. רובו של הלימוד היה מתוך שיחות נבחרות של הרבי מלובביץ' זצ"ל, אותן השיחות העוסקות בעיקרם של המועדים לפי החסידות.

לאחר המבחן המרשים, הצטרפו הנבחנות למאות בנות נוספות שהגיעו להתוועדות החסידית שנערכה במקום לציון 20 שנה להסתלקות הרבי מלובביץ' זצ"ל.

סיוון רהב-מאיר הנחתה את ההתוועדות. שרה זילברשטרום סיפרה את סיפורה האישי המרגש על ברכת הרבי בחייו שהתקיימה רק לאחר פטירתו, הרב מיכי יוספי דיבר על האהבה והדאגה העצומה של הרבי לכל יהודי, ועל האמון הגדול שנתן בכל אחד ואחד.

מרכז הערב היה הופעתו המרגשת של אביתר בנאי עם התזמורת העממית, ששרו וניגנו ניגונים שהרבי לימד. הערב לווה בקטעי צפייה מיוחדים בהם נראה הרבי מלובביץ' זצ"ל ואשר תוכנם אקטואלי לימינו אנו.

במהלך הערב חלה תפנית כואבת כאשר התחילו להתקבל שמועות, במסרונים ובווצאפ על מציאת גופות הנערים החטופים, כל עוד לא יצאה הודעה רשמית המשיכה ההתוועדות, והזמן הקשה עבר תוך שירת ניגוני דבקות ודברי חיזוק. מיד עם הסרת צו איסור הפרסום עלתה סיוון רהב-מאיר ואימתה את הבשורה הקשה כי אכן נמצאו גופות הנערים גיל-עד, אייל ונפתלי הי"ד.

הערב הסתיים בניגון ארבע בבות, ובשירת 'אני מאמין' עם כל קהל המשתתפות הגדול תוך בכיות ותקווה לבשורות טובות ולגאולה בקרוב, כשיקיצו וירננו שוכני עפר ובתוכם הקדושים ה' יקום דמם.