המגנטים בבטן הפעוטה
המגנטים בבטן הפעוטהג'ני ירושלמי

פעוטה בת שנתיים וחצי שהתלוננה על כאבי בטן ולא היה ברור להוריה ממה הם נובעים, הובהלה אמש (ג') בשעות הלילה המאוחרות לחדר המיון של בית חולים "דנה" לילדים.

עם הגעתם לחדר המיון, סיפרו ההורים לאנשי הצוות כי ניסו לתת לה לאכול ואף השכיבו אותה לישון במיטתה, אך כעבור זמן מה, כשהכאבים לא חלפו והבכי גבר, הם הבינו שאין מנוס מלבד בדיקה רפואית בחדר המיון.

מיד עם קבלתה, נשלחה התינוקת לבדיקת צילום בטן שגילתה כי בבטן העליונה שלה נמצא גוף זר מתכתי מסוג מגנט באורך של 6 ס"מ אותו היא בלעה בשלמותו.

צילום: ג'ני ירושלמי
צילום: ג'ני ירושלמי

ד"ר שלומי כהן, מ"מ מנהל היחידה לגסטרו ילדים בבית חולים "דנה" סיפר כי "עם קבלת תוצאות צילום הרנטגן, הוזעקתי מביתי חזרה ישירות לחדר הניתוח. כשהיא תחת הרדמה מלאה, ביצעתי בתינוקת אנדוסקופיה של דרכי העיכול העליונות ושלפתי משם כ-11 מגנטים בצורת עיגול צמודים זה לזה לאורכם. מצבה של הילדה טוב וכבר הבוקר היא שוחררה לביתה".

ד"ר כהן מזהיר מהסכנה שעלולה להיגרם במקרים מסוג זה. "בשל האורך של המגנטים המחוברים שחברו לגוף אחד -  הוא עלול היה להיתקע במערכת הנשימה וגם במערכת העיכול.

''הסכנה הגדולה יותר היא שהמגנטים היו עלולים להיצמד משני צידי המעי וליצור הצמדה של המעי וליצור נמק מקומי. על ההורים להקפיד להרחיק מהישג ידם של ילדים חפצים מסוג זה", הוסיף ד"ר כהן.