זקוקים לה. סטרוק
זקוקים לה. סטרוקצילום: פלאש 90

ח"כ אורית סטרוק, קוראת לממשלה לפעול כדי להחזיר את ההרתעה.

"החטיפה שהתבצעה במרחק אפסי מאלון שבות ומתחנת המשטרה מעידה על העדר הרתעה ברמות מאוד חמורות. גם הרצח של ברוך מזרחי הי"ד ומעשי טרור נוספים מעידים שאיבדנו את ההרתעה וצריכים להחזיר אותה, זו צריכה להיות המשימה הלאומית מס' 1", אמרה לערוץ 7.

לדבריה חייבים להיכנס לתוך הראש של החוטפים, כלשונה. "שמעתי ששר הביטחון אמר שצריכים לחשוב מהראש ולא מהבטן, נכון, צריך לחשוב מהראש, אבל מהראש של המחבלים. צריכים לחשוב מה יגרום להם להבין שזה לא משתלם לפגע. הצענו הצעות לקבינט בעזרת השר בנט, חלקן ידועות וחלקן לא. הצענו בעבר גרוש מחבלים, הריסת בתים ומעצרים של מחבלים, כל זה מייצר הרתעה.

אבל גם פעולות התיישבותיות מייצרות הרתעה, הן צריכות להיעשות ללא קשר לפיגועים אבל בוודאי עכשיו, אין ספק שפעולת התיישבות משמעותית תייצר הרתעה. הלכתי הבוקר לחזק את הנשים המדהימות, נשים בירוק, נדיה מטר ויהודית קצובר שעלו על נקודת יישוב חדשה, סמוך לגוש עציון על אדמות מדינה ליד מגדל עוז. קוראים לה, בעוז ובגאון, ראשי תיבות של גלעד, אייל ונפתלי. אבל חשוב גם להקים נקודות התיישבות על ידי הממשלה ולא רק ביוזמת פרטיות, זה הזמן להחיל את הריבונות על גוש עציון, האזור בו בוצעה החטיפה, כדי להעביר מסר לרוצחים הנתעבים, שאתם גרמתם בדיוק לההפך".

ח"כ סטרוק מקווה שהחקירה על רצח הנער הערבי לא תתברר כרצח לאומני, "אני לא יודעת מה תעלה החקירה, ואין לי מה להגיב לפני שיש מסקנות. אבל אני בוודאי לא חושבת שנקמה צריכה להתבצע בצורה כזאת. זאת לא דרכנו, אנחנו לא מחבלים ולא רוצים לעשות פעולות של מחבלים. יש מספיק דרכים לגרום להם נזק קשה".