הפרס
הפרסמערך ההסברה

מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה זכה הערב (רביעי) בפרס "האריה השואג" על הקמפיין למיצוב תפקידו ופועלו של ארכיון המדינה כ"אוצר ההיסטוריה והמורשת הלאומית של מדינת ישראל".

הקמפיין נועד לשנות את התפיסה הציבורית של הארכיון לגוף ייחודי מוכוון טכנולוגיה וחדשנות שאוצר בקרבו את הנכסים ההיסטוריים של עם ישראל בארצו.

במסגרת זו יזם מערך ההסברה הלאומי יחד עם הארכיון פרסום של חומרים ארכיונים הקשורים לאקטואליה החדשותית ולסדר היום הציבורי והלאומי.

אל סדר היום העכשווי נחשפה ההשתקפות ההיסטורית של סיפור העם והמדינה תוך שימוש מוגבר ברשתות החברתיות - תכני הארכיון נחשפו על בסיס יומי באתר האינטרנט, בדף הפייסבוק, בערוץ היוטיוב, בבלוג, ובאפליקציית משרד ראש הממשלה לטלפונים חכמים.

הפרסומים ההיסטוריים וחשיפת החומרים שמותגו בדרכים שונות ומקוריות זכו לחשיפה תקשורתית רבה. יישום האסטרטגיה התקשורתית הדגיש את החשיבות בהכרת החומרים ההיסטוריים ובחינתם לאור המציאות העכשווית.

מטעם מערך ההסברה הלאומי ריכז את הקמפיין ערן רופלידיס.

גנז המדינה ד"ר יעקב לוזוביק אמר כי "פרס זה מעיד כי במידה רבה הצלחנו לחבר את החברה הישראלית להיסטוריה הקרובה והרחוקה של מדינת ישראל. עם זאת, מסע יחסי הציבור של ארכיון המדינה אינו נגמר, וממשיך עם למעלה מ-400 מיליון פריטים המקפלים יותר מ-100 שנים בהיסטוריה של מדינת ישראל וארץ ישראל".