מחכים למבקרים נוספים. עוז וגאו"ן
מחכים למבקרים נוספים. עוז וגאו"ןנשים בירוק

זרם מבקרים ותומכים גדול מגיע גם היום (חמישי) לגבעת עוז וגאו"ן שמעל צומת גוש עציון, הנקודה היהודית שהוקמה כתשובה ציונית להרצחם של גיל-עד, אייל ונפתלי (גאו"ן) הי"ד.

אל המקום שהוקם ביוזמת תנועת 'נשים בירוק' ובהשתתפותם של תושבי גוש עציון, קרית ארבע חברון וישובי דרום הר חברון, הגיעה אתמול חברת הכנסת אורית סטרוק שחיזקה את ידי הנוכחים במקום והבטיחה לעזור ולקדם את פיתוחה התיירותי של הגבעה. יממה קודם לכן הגיעה למקום חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי שהצטרפה לעבודות הניקיון והשיקום של בית היערן שבגבעה.

בהמשך הבוקר נפתח בית מדרש מיוחד בשיעור שמסר הרב ברוך אפרתי יו"ר רבני 'דרך אמונה'. הרב אפרתי היה בין העולים למקום כבר מיומו הראשון יחד עם הרב גדעון פרל, רב אזורי גוש עציון.

במהלך היממות האחרונות מגיעים עוד ועוד בני נוער רבים מישובי הסביבה ותומכי ההתיישבות ומבצעים עבודות סיכול אבנים, פריצת שביל גישה והקמת ציליות.

מועצת גוש עציון הציבה בגבעה מכולת פינוי אשפה ותאי שירותים אקולוגיים. נזכיר כי כבר בלילה הראשון לעלייה אל המקום, בלילה שלאחר היוודע דבר הרצח הבטיח ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, לתמוך ולסייע למקימי המקום ומפתחיו. יצוין כי לבד מפרל הגיעו למקום כבר ביומה הראשון של העלייה אליו גם ראש מועצת דרום הר חברון, יוחאי דמרי, וראש מועצת אפרת, עודד רביבי.

בין הנוכחים במקום היה גם מנהל בית ספר שדה כפר עציון ירון רוזנטל,הפועל בשנים האחרונות למען שיקומה ופיתוחה של הגבעה, חבר מועצת ירושלים אריה קינג ומדריך הטיולים אריה רוטנברג שפרס סקירה היסטורית על המקום.

ראשי 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר, מספרות על התחושות במקום: "בין המבקרים הרבים בלטו אלו שהגיעו מרחוק כדי להזדהות וריגשו את כולם. זוג מראשון לציון עם תינוק בן חודש וחצי שבאו והקימו אוהל ונשארו ללילה. קבוצת נשים מתל-אביב הפתיעה גם כן. כשהגיעו, יצאו מהרכב ואמרו: 'חברים, באנו כל הדרך מתל-אביב להגיד לכם שאנחנו אתכם!'. קבוצת סטודנטים שעלו לפני שבועיים מברית המועצות והתארגנה לשהייה של כמה ימים בגבעה ריגשה גם היא את כולם".

עוד מוסיפות השתיים ומתארות אווירת אחדות השורה על המקום: "בגבעה נפגשים כל עם ישראל, דתיים וחילונים, צברים ועולים חדשים, צעירים בגיל וצעירים ברוח, משפחות ורווקים - כולם עם המסר הברור: עם ישראל חי. זו הארץ שלנו נמשיך לבנות ולהבנות בה".

השתיים מציינות כי כבר כעת קיימת במקום היערכות לשהיית בודדים ומשפחות בגבעה במהלך השבת הקרובה.