נפתלי בנט בבית אורות
נפתלי בנט בבית אורותהלל מאיר

רצח הילד מוחמד אבו חדיר הוביל להשתלחות ולהסתה של אנשי שמאל רבים כלפי יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, לאחר שדרש בקבינט להחמיר את הפגיעה בחמאס ולייצר כוח הרתעה.

פרשן מעריב-סופהשבוע, בן כספית, כתב הבוקר (חמישי) כי, "שרים רבים וגורמים ביטחוניים ואחרים, שנחשפים לרטוריקה של נפתלי בנט בישיבות הקבינט ולדרישותיו הקטגוריות לפעולות כוחניות מהדהדות, אמרו אתמול ל'מעריב-השבוע' כי מדובר בהתנהגות 'משתלחת'. אם יתברר שהנער הערבי בירושלים נרצח על רקע לאומני, הרי שהדם שלו מרוח על ידיהם של אלה שעוסקים בהסתה ושנותנים לציבור להבין שמערכת הביטחון לא עושה מספיק ושהממשלה לא מגיבה כראוי מול הטרור הפלסטיני".

פרשנית אל מוניטור, מזל מועלם, לשעבר כתבת בהארץ ובמעריב כתבה היום כי, "שר הכלכלה נפתלי בנט, חבר הקבינט, הציע לצאת למבצע נרחב בעזה ובגדה, לספח את הגדה ולהחיל עונש מוות מחבלים... בנט, נסער מכך ש'חטפו שלושה ילדים והוציאו אותם להורג מטווח אפס', לא נרגע גם כשהרמטכ"ל ושר הביטחון הסבירו לו שמה שהוא מציע יכול להוביל למלחמה. אין להתפלא שבאווירה המתלהמת הזאת בישיבת הקבינט, התעוררנו ביום רביעי לבוקר של עימותים אלימים, ולחשד לחטיפה ורצח של נער ערבי ממזרח ירושלים. קולותיהם המתונים של השרים ציפי לבני, יאיר לפיד ויצחק אהרונוביץ' נבלעו בקריאות הקרב הבלתי פרופורציוניות של בנט וחבורת הימין".

פרשנית גלובס ליאת רון לא נותרה מאחור. בראיון לרדיו תל אביב אמרה רון: "כשאני חושבת מי אשם בדבר הזה, אין לי ספק שההנהגה שלנו אשמה כי כשנפתלי בנט יושב בקבינט ואומר שהתגובה שלנו היא רפה ובזויה, וכאשר גלעד ארדן נותן בראש לרמטכ"ל שהחמיא לדרג המדיני על שנוקט בעמדה שקולה, אז המסר הזה מחלחל למטה והנה אנחנו רואים בני נוער עומדים וקוראים לרצח שלא לדבר על המקרה שאני מאוד מקווה שמדובר על רקע פלילי, מה שלא נראה כרגע על פניו, ואני אומרת בזהירות, מה שיכול להצית אינתיפאדה שלישית".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בבית משפחתו של אבו חדיר: "מי שנושא באחריות למותו של אבו חדיר הם בנימין נתניהו, נפתלי בנט ומשטרת ישראל. דמם של הפלסטינים לא זול יותר מאשר דם היהודים".

הדברים של השלושה מצטרפים לקריקטורה של בידרמן הבוקר בהארץ בה נראה בנט עומד על שולחן הקבינט לבוש במדים ועומד לירות ברובה, כשמסביב לשולחן יושבים מבוהלים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון, שר הפנים גדעון סער והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ.

ההסתה הגיעה מהר מאוד לדף הפייסבוק של בנט. באו התגובות נעשתה השוואה: צילום מסך של פוסט שבנט פירסם על החלטת הממשלה שהוביל להעמיק את הריבונות במזרח ירושלים, שעליה מתנוססת הכותרת "הפרובוקציה". מתחת לפוסט נכתב: "התוצאה" עם הכותרת של טיבי: "נתניהו ובנט אחראים למותו".

תגובות נבחרות נוספות שהופיעו ביממה האחרונה בדף הפייסבוק של בנט: "היו כאלה שמיהרו לשמוע לך ועברו מדיבורים למעשים. אתה ורבניך ההזויים בטח מאושרים", "אתה חולה נפש קיצוני", "מה קרה נפתלי, היית עסוק מדי ביומיים האחרונים מכדי לגנות את רוצחי הנער הפלסטיני, יהיו אשר יהיו, או שפשוט עמרם מצנע צודק?", "אל תשאיר פתח לאנשים אלימים לפרש אותך. בבקשה ממך",

"ב- 30 ביוני פרסמת פוסט וחתמת אותו במילים: עכשיו הזמן למעשים. חבל שלא פירטת אילו מעשים בדיוק? ומי יעשה אותם? מנהיג בסדר גודל שלך לא יכול להסתפק בסיסמאות. יומיים אחרי הפוסט הזה נמצאה גופת נער ערבי. עדיין לא ברור מה הסיבה למוות ובהחלט יכול להיות שזה משהו פנימי ערבי. אבל האם יכול להיות שמישהו קרא את הפוסט שלך והבין ממנו ש'זה הזמן למעשים' כלומר למעשה 'עין תחת עין'? אני מניח שלעולם לא נדע".