מוטי יוגב
מוטי יוגבפלאש 90

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שיגר היום (חמישי) מכתב לכל חברי מרכז הבית היהודי, בו הוא מפרט שורה ארוכה מאוד של הסתייגויות לטיוטת חוקת המפלגה.

את המכתב פותח יוגב בקושי שיש לו לעסוק בנושא בימים אלו, ובכך שהעיסוק בנושא זה דווקא עכשיו נכפה עליו מתוקף הלו"ז שקבעה המפלגה.

"ראשי מפלגה החפצים להנהיג ציבור בעם ישראל, הנציגים הנבחרים לכנסת וכן כל המוסדות החוקתיים במפלגה: מזכירות המפלגה, נשיאות המרכז, ועדת הבחירות, בית הדין, ועדת הביקורת ויתר המוסדות החוקתיים, ראוי שייבחרו על ידי הציבור ולא על ידי דן יחיד הוא היו"ר, או שיוכתב בהם מראש רוב של מכהנים אותם יקבע היו"ר", כתב יוגב לחברי המרכז.

יוגב פירט במכתב שורה ארוכה של הסתייגויות, אך הסתייג במיוחד מסעיף 32 של החוקה, אשר קובע כך "סמכות שלא הוקנתה למוסד מפלגתי על פי תקנון זה מוקנית ליו"ר המפלגה". לטענתו של יוגב משמעות סעיף זה היא מתן כוח כמעט בלתי מוגבל ליו"ר.

יוגב ציין בשיחה עם ערוץ 7, כי החוקה הנוכחית היתה מונעת מבנט עצמו מלהחזיק בתפקיד בו הוא מחזיק היום, והוסיף כי מדובר בחוקה שאם תאושר כפי שהיא היום תהפוך את הבית היהודי "ממפלגה של יחד למפלגה של יחיד". ביקורת נוספת מתח יוגב על ההחלטה לפיה החוקה תושלם עוד לפני שהחל מו"מ משמעותי על איחוד עם "תקומה". 

מוועדת החוקה נמסר: ''מתקפות אישיות אינן דרכה של הבית היהודי, ואנו קוראים למי שמתנגד לחוקה להעביר באופן ענייני את הסתייגויותיו''.