שחקני קוסטה ריקה. ידהימו שוב?
שחקני קוסטה ריקה. ידהימו שוב?רויטרס

לאחר מנוחה של יומיים, ממשיכות הנבחרות הטובות בעולם במירוץ אחר הגביע הנחשק. בשלב שמינית הגמר עלו כל הנבחרות שהיו פייבוריטיות. רובן המכריע עשו זאת בזכות ניצחונות בהארכה וחלקן אפילו בפנדלים, ובשורה הסופית - כל שמונה הנבחרות הטובות בעולם העפילו לרבע הגמר, למשחק ראש בראש על הזכות להעפיל לחצי גמר גביע העולם. מי זו תהיה ומי עלו, הנה מה שצפוי לנו.

גרמניה - צרפת: משחק רבע הגמר הראשון יפגיש בין שתי הנבחרות הטובות בטורניר. למרות יכולת פושרת בשלב שמינית הגמר, גם צרפת וגם גרמניה מסוגלות ללכת עד הסוף בטורניר היוקרתי ולזכות בגביע. גרמניה מציגה מכונה מתואמת אך חסרת חלוץ שיסיים את המצבים ויבקיע. לעומתם, הצרפתים עם בנזמה ופוגבה אמנם עם חוד קטלני אבל לא יציבים וכשמולם הגרמנים הם צפויים לשלם על זה מחיר כבד.

ברזיל - קולומביה: תופתעו אבל המארחים מברזיל הם הנבחרת החלשה ביותר בשלב רבע הגמר. אולי זה בגלל הציפיות הגבוהות ואולי בגלל הכישרון הגדול שיש לנבחרת הזו, אבל בשורה הסופית - ברזיל עלתה לשמינית הגמר בזכות שופטים והרבה מזל ובלי שום קשר ליכולת ולכישרון של השחקנים בצהוב ירוק. אם זה לא מספיק, ברזיל קיבלה את ההגרלה הקשה ביותר כשמולם תשחק קולומביה הלוהטת וחמאס רודריגס אחד. הקולומביאנים מציגים בטורניר משחקים קצביים ומלאי עניין ושערים, ונראים כנבחרת הטובה ביותר בטורניר הנוכחי. יציבות, קבוצתיות ומשחק ללא פחד הם שם המשחק של הקולומביאנים, הכי רחוקים מברזיל.   

ארגנטינה - בלגיה: מה אפשר להגיד, מסי הולך בדרכו של הצל הכי גדול שלו בנבחרת התכולה לבנה - דייגו מראדונה. הפרעוש הקטן מצליח סוף כל סוף לעשות את מה שמצפים ממנו כשלוקח את נבחרתו על הגב ועל אף היכולת החלשה שלהם הם עדיין מועמדים לזכות בגביע, והכל בזכותו ובגללו. מספיקה הזדמנות אחת קטנה בכדי שמסי יעשה ממנה גול, או שלו או בבישול לחבריו. גם אנחל די מריה מראה יכולת גבוהה בנבחרת הארנגנטינאית. מול הדרום אמריקאים יעלו לשחק נבחרת בלגיה עם החלוץ האדיר אדן הזאר. נבחרת בלגיה לא מתקרבת ליכולת של ארגנטינה, ואם תדיח את הארגנטינאים זו תהיה הפתעה גדולה מאוד.

הולנד - קוסטה ריקה: אולי המשחק הכי מסקרן בשלב רבע הגמר. הולנד מגיעה אחרי שהדיחו את מקסיקו החזקה ממש שניות הסיום של שמינית הגמר ונראה כי הם הולכים להצדיק את המשפט שאומר "מזל של אלופים". מנגד תחכה להם ההפתעה של שלב הבתים שכבר אינה מהווה הפתעה בכלל - קוסטה ריקה. מעניין יהיה לראות האם קוסטה ריקה תצליח להדהים את העולם שוב, אחרי שהדיחו את איטליה ואנגליה בשלב הבתים. רובן בכוננות.

והנה מה שצפוי לנו להערכתנו במשחקי חצי הגמר:

גרמניה - ברזיל, הולנד - ארגנטינה.

חושבים אחרת? מוזמנים להגיב.