תפילות למען החטופים בטורונטו
תפילות למען החטופים בטורונטושלום טורונטו

עשרות תומכיה של מדינת ישראל ערכו (3.7.14) הפגנת מחאה במיסיסוגה מול בניין "הבית הפלסטיני", המייצג את הקהילה הפלסטינית בקנדה ומספק שירותים חברתיים ותרבותיים לקהילה הערבית. על כך מדווח שלום טורונטו.

את ההפגנה יזם ארגון הליגה להגנה יהודית והשתתפו בה יהודים ושאינם יהודים. בהודעה הקוראת לציבור להשתתף בהפגנה נכתב, כי "בעוד אנו מבכים את שלושת התלמידים היהודים שנרצחו בידי חמאס, הליגה להגנה יהודית תמשיך להתעמת ולחשוף את הארגונים והעיתונים אשר תומכים בחמאס. הבית הפלסטיני הוא מקור להפצת שנאה".

המפגינים תומכי ישראל נשאו את דגלי הכחול לבן, דגלי קנדה וכרזות נגד הטרור הפלסטיני והאסלאמי. אחד הדוברים הדגיש את הזיקה ארוכת השנים של העם היהודי לארץ ישראל, ואת נחישותו לעמוד ולנצח בכל עימות ואתגר שיכפה עליו.

מנגד עשרות עשרות פעילים המזוהים עם "הבית הפלסטיני" כשהם נושאים את דגלי פלסטין וקנדה וכן כרזות בהם נראה הנער הפלסטיני מוחמד אבו ח'ודייר שנחטף ונרצח, ומתחת לתמונה הכיתוב הבא: "מוחמד אבו ח'ודייר, בן 16, נחטף, נשרף ועונה בידי מתנחלים ישראלים ב-2 ביולי 2014". במחנה הפרו פלסטיני חזרו המשתתפים על הסיסמה: "נתניהו, נתניהו, אתה עוד תיווכח, פלסטין תשוחרר מהנהר (הירדן) לים (התיכון)"

"השיח" באמצעות הרמקולים הפך חיש מהר לעימות אלים. צעירים המזוהים עם "הבית הפלסטיני" תקפו באגרופים ובמקלות את המפגינים תומכי ישראל. אחד מפעילי הליגה להגנה יהודית שספג חבלה בפניו, נשלח לטיפול בבית החולים ונזקק למספר תפרים. כמו כן, הופעלה אלימות כלפי אישה מבוגרת ממוצא יפני תומכת ישראל. מפגין אחד שניסה לדבר עם המפגינים הערבים קנדים הותקף וחולצתו נקרעה.

הכוח המשטרתי הקטן שהיה מוצב במקום הזעיק תגבורת על מנת להפריד בין שני המחנות ולמנוע הסלמה במעשי האלימות. עשרות ניידות משטרה הגיעו למקום והשוטרים אכפו את מרותם ועצרו את אחד המפגינים מהמחנה התומך בישראל.

הבלוגר הלא יהודי תומך ישראל http://www.blogwrath.com שתיעד את ההפגנה כתב בין היתר את הדברים הבאים: "בראותנו את ההתקפה המרושעת קיבלנו קיבלנו טעימה של הפראות אשר היהודים בישראל חווים מדי יום... היה זה עוד יום של קלון בקנדה הרב תרבותית... זה העתיד שלנו. מייבאים ברברים אשר הדרך היחידה שלהם לפתור סכסוכים וחילוקי דעות היא באמצעות מכות והרג בשם הכת האלימה שלהם. זה לא יסתיים בטוב".