דואגים למדינה היהודית? לבני ולפיד
דואגים למדינה היהודית? לבני ולפידצילום: פלאש 90

שרת המשפטים, ציפי לבני, התייחסה הבוקר (ראשון) בראיון ל"גלי ישראל" לאירועים האחרונים במדינה ולירי הבלתי פוסק מרצועת עזה.

לבני הדגישה, כי "קודם כל, ע"פ השקפת עולמי נגד החמאס צריך לנהוג בכוח, אין איתו שום תקווה לשלום, זה ארגון שלא מקבל את הקיום שלנו כאן וטרור נגד אזרחים ישראלים זה חלק מהשקפת עולמם. השאלה 'איך כמה ומתי' קשורה בין היתר גם בשיקולים מבצעיים וגם בשיקולים של נקודת הזמן שבה אנחנו נמצאים".

לדבריה, "גם אם יהיה שקט למשך פרק זמן, הרי מדובר במאבק נמשך והתפקיד של הממשלה זה לספק שקט לתושבי הדרום, לתושבי מדינת ישראל בכלל ונצטרך לראות בשעות הקרובות, בימים הקרובים לאיפה זה הולך".

בהמשך התייחסה לבני לקבלת ההחלטות בקבינט ולאופי התנהלותו ואמרה "אנחנו עושים הערכת מצב ע"ב יום יומי ועל הבסיס הזה נקבל את ההחלטות. כולם שותפים, דרך אגב, להחלטות האלה כרגע והעובדה שיש מי שיוצא ואומר 'צריך לפעול ולעשות כך או אחרת'. המקום לומר את הדברים האלה זה בחדר הקבינט. יש לנו אחריות גם אישית וגם קולקטיבית. לכן, התפישה של חלק מאזרחי ישראל שיש פתרונות ושיש שרים שיש את הפתרון הזה בכיסם, רק שיש את אלה שלא רוצים לנקוט אותם זו תפישה מוטעית, ואני חוששת שהם מטעים את הציבור וזה מצער אותי".

המראיין קלמן ליבסקינד שאל את לבני אם דבריה מתייחסים לשר בנט ולבני ענתה "למשל" והמשיכה "קודם כל הדלפות מהקבינט זה דבר בלתי מתקבל, זה לא נכון, זה פוגע בביטחון, זה דבר שבמשך הרבה מאוד שנים, ואני הרבה שנים בקבינט, לא נראה כמוהו. אני מציעה שכולנו באמת נאמר את דעתנו בקבינט, נראה לאיפה הולכים, נקבל את ההחלטות ונשדר לציבור את אותו מסר שבעת צרה, והעת הזאת היא עת צרה, אנחנו לפחות פועלים במשותף ולוקחים אחריות משותפת על ההחלטות שלנו".