לימור לבנת, לטיפולך
לימור לבנת, לטיפולךפלאש 90

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעת מחליטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות והספורט לימור לבנת, לקביעת יום הוקרה שנתי לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה.

היום נועד להאיר זרקור על הפצועים ולחזק את ההכרה הציבורית על תרומתם.

במסגרת יום ההוקרה אותו קידם מנכ"ל משרד רה"מ, הראל לוקר, יתקיימו שני אירועים ממלכתיים – אירוע הוקרה במעמד נשיא המדינה וציון יום ההוקרה בכנסת.

מערכת החינוך ותנועות הנוער תערוכנה פעילויות חינוך והסברה בנושא, לרבות מפגשי תלמידים עם פצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, רשויות מקומיות תקיימנה אירועים ופעילויות הוקרה, לרבות אירועים בהשתתפות פצועי צה"ל ופעולות האיבה המתגוררים בשטחן, ההתאחדות לספורט נכים תקיים תחרויות בענפים שונים אליהן יוזמן הקהל הרחב וצה"ל יערוך אירועים נוספים במסגרת יחידות צה"ל.

יום ההוקרה הראשון יתקיים השנה ב-9 בדצמבר.

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, אמרה, כי "החלטה זו הינה בעלת חשיבות ערכית רבה מאוד, אשר מכבדת את תרומתם האדירה של פצועי מלחמות ישראל ופעולות האיבה לביטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה. באמצעות אירועים ממלכתיים ופעילות מגוונת ברחבי הארץ, שתיוחד ליום זה, נוקיר את עשייתם הרבה למען מדינת ישראל ונכיר את האנשים מאחורי סיפורי הגבורה המרגשים".

"יום הוקרה זה ידגיש את מחויבותה של ממשלת ישראל לאוכלוסייה זו ואת החיבור הנצחי בין פעילותם של פצועי המלחמות ופעולות האיבה לתקומתה של מדינת ישראל ולמאבק על קיומה", הוסיפה לבנת.

למעלה מ-100,000 אזרחים ישראלים נמנים על אוכלוסיית פצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. כתוצאה מפציעתם, מתמודדים אזרחים אלו בשגרת חייהם עם מגוון רחב של אתגרים, מוגבלויות וקשיים. כעת, במסגרת ההחלטה מוצע להוסיף ממד נוסף, סמלי במהותו, למחויבות של מדינת ישראל לאוכלוסייה זו, ולקבוע יום הוקרה שנתי לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. המועד הנבחר לקיומו של יום ההוקרה, י"ז בכסלו, הינו התאריך העברי של ה-29.11.1947 ("כט בנובמבר") יום החלטת עצרת האומות המאוחדות על סיום המנדט הבריטי והקמת מדינה יהודית בארץ ישראל.

מקור ההצעה להכריז על יום הוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה ביוזמה של פעיל תנועת נוער בירוחם לפני שנים אחדות. בעקבות יוזמה זו החלה בדרום הארץ מסורת של ימי הוקרה שנתיים לפצועי צה"ל, במסגרתה רשויות מקומיות, תנועות נוער ומוסדות חינוך מקיימים פעילויות שונות במטרה להעלות על נס את תרומתם של פצועי צה"ל לחברה ולמדינה ומפגשים בלתי אמצעיים בינם לבין אזרחי ישראל. לאור הצלחת והתפשטות היוזמה ומשום החשיבות הציבורית, המוסרית והחינוכית של פעילויות אלו, מוצע כעת להרחיב את היוזמה לכלל מדינת ישראל ולהכריז על יום הוקרה לאומי לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה.