יצור נעליים צבאיות ב"בריל". ארכיון
יצור נעליים צבאיות ב"בריל". ארכיוןפלאש 90

ועדת העבודה והרווחה קיימה היום דיון על סגירת מפעל 'בריל' ופיטוריהם הצפויים של למעלה ממאה עובדיו. זאת בעקבות הצעה לסדר שהגישו חברי הכנסת יוני שטבון, משה גפני, מיכל בירן, מיכל רוזין וגילה גמליאל.

במהלך הדיון אמר נציג מחלקת הרכש במשרד הביטחון, אורי גואל, כי "נעל בריל כבר אינה עומדת באף פרמטר של תקני ודרישות צה"ל. לא אזמין נעל לא טובה לחיילים. ביום שניסוי יצביע שהנעל טובה, צה"ל ירכוש את כל נעליו מבריל".

ראש מחלקת ציוד לוגיסטי בצה"ל, אל"מ יהודה נתנאל, הוסיף כי "יש תקלות בהליכי הייצור ובקרת האיכות לקויה. 10% מהנעליים בשנת 2010 היו פגומות. הגדרנו מפרט חדש והצענו לחברת בריל להשתתף בו, והיא החליטה לא להגיש מענה מלא. לכן הזמנו נעליים במפעל אמריקאי".

סמנכ"ל מפעל בריל, שלמה בוסקילה, דחה את הטענות. "פתאום הנעליים שלנו לא טובות, אחרי שזכינו לשבחים כל השנים? יותר ממחצית מהעובדים במפעל הם מעל לגיל 50. נוכל לפתח כל נעל שתבקשו, אבל תנו לנו פרנסה לתקופת ביניים, עד שתבדקו את איכות הנעל החדשה שהגשנו לכם, כדי שנוכל להמשיך ולהחזיק את העובדים".

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ פנה לנציגי משרד הביטחון וצה"ל: "בזמן שאתם בוחנים את הנעל החדשה, תזמינו בינתיים כמות מוגבלת של נעליים שיוכלו להתאים לחלק מהחיילים, ותזכו לנקודות זכות אצלנו. תנו להם אינפוזיה עד שתסיימו לבדוק. זה כסף קטן עבורכם, מקסימום 15 מיליון שקלים, וככה לא ייזרקו אנשים הביתה".

אורי גואל ממשרד הביטחון ענה בתגובה, כי "משרד הביטחון מעולם לא יצר תקדים של רכישת מוצר שלא עמד בתקנים. אסור לי. מה יגידו עשרות מפעלים אחרים שפסלנו את מוצריהם?".

כץ השיב לגואל, "תהיה בן אדם. אחרת אתם עלולים לחטוף בלי פרופורציה מאיתנו בהמשך. אנא שקול את דבריי וחזור לוועדת העבודה והרווחה עם תשובה בימים הקרובים".