בין 168 הכרטיסים הבודדים
בין 168 הכרטיסים הבודדיםרויטרס

כמעט חודש ימים משחקים כדורגל ללא הפסקה במדינת הסמבה והכדורגל - הלא היא ברזיל. ברזיל מארחת את טורניר המונדיאל העולמי בפעם השניה בתולדותיה, כשהפעם הקודמת הייתה אי שם בשנת 1950.

כבר חודש ימים משחקים שם ופרשות חדשות וידיעות יוצאות השכם וערב לאמצעי התקשורת השונים ומשם לאוהדים הרבים. גם לאוהד הכדורגל הממוצע שראה לא אחת מונדיאל, ברור מעל לכל צל של ספק - המונדיאל הנוכחי הוא היסטורי בכל קנה מידה אפשרי.

זה התחיל עוד לפני שריקת הפתיחה של אירוע הכדורגל הגדול בעולם, כשאישרו את טכנולוגיית "עין הנץ" בפעם הראשונה במשחקים רשמיים בינלאומיים. זה המשיך בשלב הבתים עם יכולת כיבוש שערים הרבה מעל לממוצע, זאת כשדווקא המצטיינים על המגרש אלו השוערים, והיו גם פרשת הנשיכה של סוארס, ועוד חדשות כאלה ואחרות.

אתמול פורסם בעיתון ה"בילד" הגרמני ידיעה חמורה ביותר וחשודה מאוד לפיה ארגון הכדורגל העולמי ומי שאחראית על הטורניר כולו, פיפ"א, הורתה לשופטי המשחקים שלא לשלוף כרטיסים צהובים בקלות רבה ועל כל עבירה מסוכנת ככל שתהיה. לדברי העיתון, על השופט לחשוב לפני שהוא מוציא לעברו של שחקן את הכרטיס הצהוב, ובמידה רבה עדיף שלא יעשה זאת אלא יזהירו בפיו.

על פי העיתון, מטרת הוראה זו היא כדי שלא למנוע מכוכבי הנבחרות ליטול חלק במשחקים החשובים לקראת הסוף - משחקי חצי הגמר והגמר. או אם תרצו, בכדי למנוע מקרים דומים כמו של מיכאל באלאק בגמר המונדיאל ב2002, ממנו נעדר בשל צבירת כרטיסים צהובים לחובתו.

על פי הדיווח של העיתון הגרמני, מאסימו בוקטה מי שאחראי מטעם פיפ"א על השופטים, הנחה 25 שופטים לפני תחילת הטורניר שינסו להימנע ככל האפשר משליפת כרטיסים צהובים במהלך הטורניר כולו. לא מאמינים? הנה כמה נתונים שיספרו לנו את הסיפור המלא.

בכל 28 השנים האחרונות של המונדיאל, הטורניר הנוכחי הוא בעל הוצאת הכרטיסים הצהובים הנמוכים ביותר. עד כה נשלפו כ-10 כרטיסים אדומים ו-168 כאלה צהובים. לשם ההשוואה, בטורניר לפני ארבע שנים נשלפו 17 אדומים ו-245 צהובים. עוד נתונים?

54 עבירות נעשו במשחקה של ברזיל מול קולומביה - התוצאה: 4 כרטיסים צהובים. רק בשביל להבהיר את הבעיה: סוניגה שגמר לניימאר ומאות אלפי אוהדי ברזיל את החלום עם תיקול חמור ביותר, לא ראה אף כרטיס, לא צהוב ובטח שלא אדום. 

לטענת רבים בעולם הכדורגל והשיפוט בפרט, אי הוצאת כרטיסים צהובים משמעותה המיידית היא זלזול מופגן של השחקנים בשופט ואיבוד השליטה של השופט על המשחק. אולי אם האצבע הייתה קצת יותר קלה על ההדק, שחקן כמו ניימאר היה עדיין יכול לחלום על זכיה בגביע.

או כמו שאמר אחד השופטים הבכירים לעיתון הגרמני: "הרף לקבל כרטיס צהוב גבוה מדי".