מפעלים מבפנים
מפעלים מבפניםלם וליץ

מעטים הם הרגעים שבהם אנו, האזרחים, יכולים  להיכנס לתוככי מפעל כל שהוא ולראות מקרוב כיצד באמת מייצרים מוצר כל שהוא.

ביום אחד בשנה, בשבוע הבא, ביום שני ט"ו תמוז, זה יקרה. סיורים מודרכים מאחורי הקלעים של מפעלים וחברות מתחומי פעילות מגוונים, מהתעשייה המסורתית ועד ההיי-טק, הביוטכנולוגיה, המחקר והמכשור הרפואי ועוד

החברה לפיתוח קיסריה מזמינה את הציבור הרחב לקחת חלק במיזם 'מפעלים מבפנים' אותו מארח פארק התעשייה והעסקים בקיסריה. במסגרת הפרויקט ייערכו סיורים במפעלים ובחברות המובילים בתחומם אשר קבעו את משכנם בפארק התעשייה והעסקים בקיסריה.

הפרויקט יחשוף את האורחים לתהליכי הייצור תוך מתן הסבר והדגמה ויאפשר להם לחוות ולהכיר תהליכים אלה מקרוב.

בין העסקים שיפתחו את שעריהם ויארחו את הציבור יהיו: חברת 'איתמר מדיקל' המפתחת מכשירים רפואיים, חברת 'מרכבים' המפתחת, המייצרת ומרכיבה אוטובוסים, חברת 'סטרלט דרמה' המפתחת מערכת להחדרת חומרים לעור בסיוע 'מזרקים' המופקים משושנת ים, חברת 'נילסן' המתמחה במחקרים וניתוחי הנתונים הכי מתקדמים של הרשתות והשווקים, חברת 'אליום מדיקל' העוסקת במחקר ופיתוח של פלטפורמה טכנולוגית לחיבור, תמיכה ולחיזוק רקמות רכות בתחום הכירורגיה הזעיר פולשנית, חברת 'גליל-און' העוסקת בתחום ציוד משרדי למעלה מ-30 שנים ומשלבת בפעילותה ייצור תעשייתי יחד עם יבוא של מוצרים ייחודיים מחו"ל ושירותים משלימים, וחברת 'גלובל רוטו שקע' המתמחה בייצור אריזות גמישות למוצרי מזון, רפואה והגיינה, בניה ומוצרים תעשייתיים.

מיכאל כרסנטי מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה אמר "אני שמח שהמיזם 'מפעלים מבפנים' הופך למסורת, וזו השנה השנייה שחברות ומפעלים בפארק התעשייה והעסקים מארחים את הציבור ומספקים לו הצצה אל מאחורי הקלעים של התעשיות המתקדמות, אל העולם המסקרן והחדשני. אשתקד זכינו לארח מאות מבקרים מכל רחבי הארץ ואנו מצפים גם השנה להיענות והתעניינות רבה מצד הציבור".

פארק קיסריה לעסקים נמצא בבעלותה של החברה לפיתוח קיסריה. זהו פארק התעשייה הגדול בישראל המתפרש על פני שטח של כ-3,500 דונמים. הפארק, הדוגל בקידום איכות הסביבה מתוקף מיקומו על אקוויפר החוף ובסמוך למפעל החדרת המים "מפעלי מנשה", עומד בסטנדרטים בינלאומיים של תכנון, פיתוח ובנייה ירוקה ומטפח תעשיות מתקדמות, צומחות וידידותיות לסביבה.

הפארק מאכלס כ-180 חברות מובילות במשק המעסיק כ-8,000 עובדים בתחומי ההיי-טק, ביוטכנולוגיה, מכשור רפואי, תעשייה מסורתית, טכנולוגיות מים ועוד. הפארק ממוקם בסמוך לצירי תחבורה מרכזיים (כביש 4, כביש 2, כביש 6) לתל אביב ולחיפה ובתוכו תחנת רכבת המשרתת את עובדי הפארק ואת תושבי האזור.