פגיעת טיל בבית בשדרות
פגיעת טיל בבית בשדרותחזקי עזרא

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, מקווה שהמבצע שנפתח אתמול יחזיר את השקט לאזור.

"היינו כאן אתמול תחת המתקפה הכי גדולה, ב"ה כל הרקטות יורטו. אבל סוף סוף שבוע וחצי מאז תחילת ההסלמה, זה היה הלילה הראשון שהילד שלי אומר לי שהוא שומע גם קולות אחרים שלא קשורים לקסאמים, אמרתי לו שצה"ל פועל ברצועה", אמר דוידי.

דוידי מצהיר כי שדרות נערכת לשגרת חירום שתימשך אפילו חודש, "אנחנו על פי הנחיית הממשלה ושר האוצר פתחנו את המעונות ואת הקייטנות בגנים ובבתי הספר, זאת כדי לאפשר לתושבים להמשיך את החיים למרות המצב. כל אגפי החינוך, המתנ"ס והרווחה פועלים במתכונת מוגברת".

לדבריו, "אנחנו נערכים למציאות שתימשך כחודש ולכן אנחנו מוציאים מהמגירה תכניות ממבצעים קודמים שיתנו מענה גם לאוכלוסייה הקשישה והמוחלשת. מבחינת מיגון יש לנו בתי ספר ממוגנים, מתנ"ס ממוגן, תחנות אוטובוס ממוגנות. העובדה שהפעילו כאן את התקנות למצב חרום בעורף בוודאי מאפשרות לנו מרחב תמרון רב יותר".

ראש העיר נותן לראש הממשלה את כל הזמן כדי להחזיר את השקט, "אנחנו נותנים לראש הממשלה את כל הקרדיט למבצע רחב כמו עפרת יצוקה ועמוד ענן, רק שישיב את השקט. זה שצה"ל התחיל במשהו אתמול בלילה נותן לנו תקווה שההרתעה תשוקם. השלום צריך להתבסס על חוזק שבא מתוך הבנה שהטרור מבין שצריך להיכנע, רק שלום כזה יחזיק מעמד".