קבר דוד
קבר דודצילום: פלאש 90

רבה של רחובות ורב בית הכנסת החורבה, הרב שמחה הכהן קוק, השתתף ביום שני בדיון דחוף שהתקיים בוועדת הפנים של הכנסת בראשותה של ח"כ מירי רגב, שם נחשף כי הנוצרים קיבלו היתר להתפלל בחדר הסעודה האחרונה.

הרב קוק אומר לערוץ 7 כי מדובר בהפרה בוטה של כל ההבטחות, "ביום חמישי האחרון הודיעו בממשלת ישראל שיש סטאטוס קוו. בפועל ביום ראשון האחרון נתנו להם להתפלל משמונה בבוקר עד ארבע אחר הצהריים רצוף, יהודים שרצו להתפלל שם לא הורשו להיכנס למתחם קבר דוד".

לדבריו גם יו"ר הוועדה מירי רגב טענה כי הוליכו אותם שולל, "היא הזכירה בדיון שככה היה גם בהר הבית, בהתחלה נתנו להם להיכנס והיום יהודי לא יכול להתפלל שם, אמנם זה עניין שנמצא במחלוקת הלכתית, אבל המציאות מדברת בעד עצמה. אנחנו קרובים היום למצב שאף יהודי לא יוכל להיכנס לקבר דוד. כבר היום יש רבנים שטוענים שאם יש כנסייה למעלה אי אפשר להתפלל למטה".

הרב קוק טוען כי מדובר בהפרה בוטה של חוק יסוד, "על פי חוק יסוד אסור לשנות שום דבר במקומות קדושים ובפרט אם זה פוגע בדת אחרת, וכאן מכניסים צלבים לתוך קבר דוד המלך, איך אנחנו לא מתביישים מדוד המלך, זה נורא ואיום, לאן הגענו. דוד המלך שמאחד את כל עם ישראל וככה אנחנו מתנתקים מכל העולם היהודי, כי אם אנחנו זורקים ככה את דוד המלך, מה לנו להלין על אחרים".

לדבריו ועדת הפנים דרשה לחשוף את כל ההתנהלות של המשא ומתן בפומבי, "הוועדה לא תרשה לקדם שום משא ומתן בדבר הזה, אלא אם כן הכול יהיה גלוי בפני הוועדה. חובתנו לדעת כל פרט ופרט שיעלה לדיון עם האפיפיור ואחרים, אנחנו חייבים לדון קודם, לפני שזה מונח על השולחן".