נתניהו בהתייעצויות ביטחוניות
נתניהו בהתייעצויות ביטחוניותחיים צח / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בצהריים (רביעי) התייעצויות ביטחוניות במטה פיקוד הדרום בבאר-שבע, ביום השני למבצע "צוק איתן" ברצועת עזה.

בהערכת המצב השתתף שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ומפקד פיקוד הדרום אלוף סמי תורג'מן.

"החלטנו להגביר עוד יותר את התקיפות על חמאס וארגוני הטרור בעזה", אמר נתניהו. ''צה"ל ערוך לכל האפשרויות. חמאס ישלם מחיר כבד על הירי לעבר אזרחי ישראל. ביטחון אזרחי ישראל קודם לכל. הצבא שלנו חזק, העורף איתן והעם שלנו מלוכד. השילוב הזה הוא תשובתנו לארגוני הטרור שרוצים לפגוע בנו.

ראש הממשלה חזר על מטרות המבצע, לפגוע קשות בארגוני הטרור ולהשיב את השקט ליישובי הדרום. ''הפעולה תתרחב ותימשך עד שהירי לעבר יישובינו ייפסק והשקט יחזור. אני מבקש מהציבור להמשיך להיות קשוב להנחיות פיקוד העורף - הן מצילות חיים. בשם אזרחי ישראל אני מודה לכל חיילי צה״ל ואנשי השב"כ שמשתתפים במבצע", הוסיף.

החל משעות הבוקר תקף צה"ל כ-130 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. מתחילת המבצע תקף צה"ל מעל 550 יעדי טרור.

בין היעדים שנתקפו: 31 מנהרות טרור, 60 משגרים מוטמנים, מוקדי פעילות טרור ואתר לאחסון אמצעי-לחימה. כמו כן, תקף צה"ל את בתיהם של 12 פעילים בכירים בארגון הטרור חמאס, אשר שימשו כתשתיות פיקוד ושליטה של הארגון.

בצה"ל מדגישים כי הצבא "נחוש וימשיך ויתקוף יעדים באופן שיטתי עד לפגיעה משמעותית בארגון הטרור חמאס ויפעל להשמדת תשתיות טרור אשר פועלות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל".