נוצרים
נוצריםצילום: פלאש 90

ארגון הפעילים יד לאחים, הארגון הניצב בחזית המאבק בכתות, במיסיון ובטמיעה, קורא לנצל את המומנטום וללכת בעקבות החלטתו המתבקשת של משרד החינוך לבטל את ההתקשרות עם 'הקרן לידידות', הממומנת בידי נוצרים אוונגליסטים מיסיונריים.

כזכור, מאבק ציבורי ממושך שארגון הפעילים יד לאחים, נטל בו חלק מרכזי ודומיננטי - נחל בשבוע שחלף הצלחה רבה עם הודעת משרד החינוך על ביטול ההתקשרות עם 'הקרן לידידות', אשר פרסה חסות בת עשרה מיליון דולר על פרויקט קייטנות הקיץ שהפעיל משרד החינוך.

עם ההודעה על החסות, פתח יד לאחים במאמצי הסברה ומחאה על מנת למנוע את הקשר המפוקפק והמסוכן בין ילדי ישראל לבין ארגון שכל כולו נשען על כספי ואמונת נוצרים אוונגליסטים הדוגלים בלב שלם באמונה באותו האיש.

למאבק של יד לאחים הצטרפו התארגנויות וגופים נוספים שהסבו את תשומת לב כלל ההורים והרשויות המקומיות והביא לתסיסה של ממש לנוכח החסות המקוממת. ביד לאחים, במקביל, הציפו את תשומת הלב הציבורית במודעות בעיתונות שבהן צוטטו דברי כל גדולי ישראל האוסרים מכל וכל שימוש בכספי 'הקרן לידידות' בכל צורה שהיא.

עוד בטרם התעשת משרד הפנים, לא לפני שארגון 'ידיד נפש' ועמותת 'מרימים את הדגל' הגישו בנושא עתירה לבג"ץ. ביישובים שונים קמו יוזמות פרטיות להקמת קייטנות. "ברגע שהבנו שמדובר בכספי הקרן לידידות מיד אמרנו שלא נשלח את הילדים שלנו", צוטט בתקשורת הורה אכפתי מהיישוב אלקנה שבו התארגנה יוזמה פרטית. כאמור, בשבוע שחלף הודיע משרד החינוך על ביטול ההתקשרות עם הקרן.

ביד לאחים שבו וקראו השבוע לכל שאר המוסדות, הארגונים והרשויות שטרם ניתקו את המגעים עם הקרן לידידות לעשות זאת – ויפה שעה אחת קודם. על רקע מתקפת הטילים בדרום ופתיחת מבצע 'צוק איתן', ביד לאחים הפנו את תשומת הלב לתיעוד של דברים מפורשים שאמר מנכ"ל הקרן, יחיאל עקשטיין, באירוע שנערך לתורמים האוונגליסטים.

כך אומר אקשטיין לנוצרים אוונגליסטים, בין היתר: "האם אתם לא חושבים, שכשיהודי רץ למקלטים כשטילים נוחתים והוא רואה שלט שעליו כתוב: 'נתרם על ידי נוצרים עם אהבה לישראל ולעם היהודי', זוהי דרך הפצת הבשורה ('witness') הרבה יותר טובה מאשר לחלק פליירים באמצע כיכר העיר? אני מאמין שנוצרים יכולים למלא את התפקיד הגדול שלהם ביחס לעם היהודי, לאחר מערכת יחסים נוראית באלפיים השנים האחרונות, ולהיות יותר יעילים על ידי ברכת העם היהודי".

הציטוט הזה מהווה לדברי יד לאחים הוכחה ברורה כי עצם נתינת הכסף היא במטרה מיסיונרית ברורה, שעלולה להיות לה פעולת המשך בעקבות הכרת הטובה שיחוש כל אדם שיקבל את טובת ההנאה מאותה קרן ומהאוונגליסטים העומדים מאחוריה.

ביד לאחים אמרו השבוע בתגובה כי "התגובה הציבורית הרחבה והמחאה הספונטנית העידו כי לב ישראל ער. היה כאן קידוש שם שמים שבא לידי ביטוי בעמידה איתנה של הורים רבים מספור, של יחידים ושל קבוצות, שאמרו למשחית המיסיונרי הרף. הגיעה השעה למנף את ההתנערות הזו ולהופכה לתופעה רחבה. הגיע הזמן שכל בעל לב יהודי יאמר לא לקרן הידידות ולכל מה שהיא מייצגת".