מלי גרין עם בנותיה
מלי גרין עם בנותיהמרים צחי

החופש כבר בעיצומו, והשעמום מתחיל לתת אותותיו בילדים.

ההתלהבות הראשונית משפע הזמן הפנוי פגה, ובמקומה אנחנו מוצאים אותם מרוחים על הספה בעיניים חצי עצומות במקרה הטוב, או מתקוטטים אחד עם השני במקרה הפחות טוב. זה הזמן לאזור כוח מחדש, ולחשוב שוב על כל אותם רעיונות פשוטים, בשינויים קלים שיגוונו את האווירה. מומלץ להכין תוכנית מסודרת- מה נעשה כל יום?

- הספרייה העירונית
אפשר לבלות בה שעות ארוכות ולהכיר ספרים חדשים או ותיקים - והכול ברוח המזגן ובלי הלחות של החוץ. בחלק מהספריות יש גם שעת סיפור לילדים.

- תחנות כיבוי אש ומשטרה
רבות מהן ידידותיות לסביבה ויסכימו לקבל מבקרים צעירים, להראות להם את הציוד ולספר להם על הווי מכבי האש.

- ים
עם קטנטנים כדאי לקחת לים בריכה מתנפחת או מתקפלת בינונית, למלא בה מים מהים ולאפשר לילדים לשחק קרוב אליכם ובצל. וכמובן, הקפידו ללכת לחוף שיש בו מציל, הצטיידו במים ובאוכל ואפשר גם באוהל.

- פיקניק שכונתי
בפארק המקומי או על מדשאות גדולות. סעו לשכונות אחרות ונסו לגלות גינות שעשועים חדשות. גינות חדשות ולא מוכרות הן אטרקציה לילדים, שכן הדשא של השכן תמיד ירוק יותר.

- ציורי מדרכה

בסכום פעוט אפשר לרכוש גירים צבעוניים גדולים לציור על אספלט, ולקשט בהם את מדרכות השכונה. כמובן במדרכות פנויות ובלי להפריע לציבור בעלי העגלות.

- ממטרות
לגלות (מניסיון או בעזרת המוקד העירוני) באיזה יום ושעה פותחים את הממטרות בגינה הציבורית, ולתת לילדים להשתולל על הדשא בזמן ההשקיה.

- הדבקות ומדבקות
אפשר לצייר על בריסטולים גדולים ציור משותף, למרוח דבק על הציור ולשלוח את הילדים לאסוף עלים ופרחים מהגינה כדי להדביק עליו.

- משחקי חצר
זו ההזדמנות לשחק עם הילדים את כל משחקי החצר שאנחנו שיחקנו בילדותנו: מחבואים, עמודו, כדרים באים, מסירות ועוד משחקי כדור.

עפיפונים
לקנות או להכין לבד ולהעיף בשמי התכלת הקיציים. חשוב לשים לב שאין בסביבה עצים או כבלי חשמל.

- בועות סבון
בגיגית גדולה מערבבים כעשר כוסות מים וכוס סבון נוזלי. להגברת עמידות הבועות אפשר להוסיף גם גליצרין שניתן לקנות בבית מרקחת. טובלים בגיגית כל חפץ מחורר שיעלה על דעתכם כמו טבעות או רשתות טניס. ניתן ליצור מחוט תיל לולאות בגדלים שונים ולטבול אותן בנוזל. הבועות יפות, במיוחד בחוץ – כשהשמש משתקפת בהן.

- ציור ענק

אפשר להשיג שאריות מגלילים של בתי דפוס או לקנות גלילי נייר או גיליונות גדולים במיוחד בחנויות יצירה. מוציאים למרפסת את גיליון הנייר הגדול ומציירים בצבעי ידיים או בשלל סוגי צבעים אחרים שיש בבית. התוצאה האמנותית חשובה קצת פחות מההנאה שבצביעה.

- אוהל בחצר
בין אם בגינה הציבורית או בחצר הבית הפרטי, אוהל מתקפל קטן ישדרג את חווית הבילוי. אם זה בבית אפשר גם לישון באוהל.

- שעון שמש
בגינה או במקום שאין בו צל אפשר לבנות שעון שמש. כל מה שצריך הוא חלקת חול, שמש ומקל שישמש כמוט המרכזי של השעון.

- מסעדה
הסבו את המטבח למסעדה. כל ילד יקבל תפקיד לפי גילו: מלצר, שף או טבח. הכינו תפריט, בשלו, טגנו, אפו ואכלו לתיאבון.

בריכה -כבר אמרנו?

פורסם לראשונה במגזין פנימה

לרכישת מנוי לחצי כאן