מוטי מהגר
מוטי מהגרפלאש 90

בית משפט השלום בירושלים הרשיע את קצין המשטרה מוטי מהגר מיס"מ יהודה ושומרון שצולם בעמונה כשהוא מכה באלה מפגינים פסיביים בתוך אחד הבתים.

מהגר הואשם בשלושה אישומים של תקיפה הגורמת חבלה ממשית, ובאישום אחד של חבלה חמורה. כראיה מרכזית בכתב האישום הוצג סרט, שצולם בתוך הבית על ידי אחד המפגינים – אבי פישמן תושב קדומים. בסרט נראה מהגר מפליא את מכותיו במפגינים הישובים על הרצפה באופן פסיבי לחלוטין.



בכתב האישום הפלילי, שהוגש לבית משפט השלום בירושלים, נכתב כי הקצין, המשמש כמפקד צוות ביס"מ ש"י, נכנס לבית 7 בעמונה, על מנת לפנות את הנוכחים בו, ואולם "ללא כל התראה מוקדמת, וללא כל התגרות מצדם של המתלוננים, ניגש אליהם הנאשם והיכה אותם באמצעות אלה, שכוונה לראשם ולפלג גופם העליון, ללא הצדקה ומבלי שהתעורר צורך לנקוט בדרך בה נקט".

ח"כ אורית סטרוק, לשעבר יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, אמרה הבוקר בעקבות ההרשעה, כי "הרשעתו של קצין היס"מ מוטי מהגר, שמונה שנים וחצי אחרי שהיכה ופצע באלימות ובאכזריות מפגינים פסיביים - היא עדות נוספת לאפליה של מערכת אכיפת החוק בין דם לדם ובין מפגין למפגין".

לדבריה, "לאורך 8 שנים אלה המשיך מהגר לשרת ביס"מ כאילו לא קרה דבר. בעוד שהשוטר שהיכה את הנער הערבי, קרוב משפחתו של הנער אבו-חדיר הושעה באופן מיידי מהמשטרה. עכשיו על המשטרה להתעשת. להשעות את מהגר. ולוודא שישלם מכיסו את מאות אלפי השקלים ששולמו מקופת המדינה למפגין שהפך לנכה בעקבות אלימותו האכזרית".