טרקטורון מעופף. ארכיון
טרקטורון מעופף. ארכיוןפלאש 90

כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד אמיר מחמוד חג'אר בן 22 מטמרה ואיהב מחמוד אבו שנאב בן 21 מכפר שייח' דנון בגין ביצוע עבירות של חטיפה, סחיטה באיומים, סחיטה בכוח ואיומים.

כתב האישום מפרט את אירועי אותו בוקר בו אירעה החטיפה, ביום שישי לפני כשבועיים.

בסביבות השעה 06:30 בבוקר, נחת טייס של מצנח ממונע, עם טרקטורון מעופף במנחת יבור הסמוך לשדות כפר כאבול והחל לארוז את הציוד.

לאחר שסיים להעמיס את הציוד, נכנס לרכב ותכנן לעזוב את המקום, אז הגיעו השניים למקום ברכב וחסמו את דרכו של הטייס. השניים דרשו מהטייס כי יטיס אותם תוך שהם מאיימים עליו שלא יצא מהמקום עד אשר יטיס אותם.

הטייס התקשר למוקד 100 של משטרת ישראל והתריע כי הולכים לתקוף אותו, השניים הבחינו בכך והטייס נאלץ להכניס את הטלפון לכיסו, אולם הוא משאיר את הקו עם המוקד פתוח ללא ידיעת הנאשמים.

הטייס ניסה להסביר לשניים, שהתנאים אינם מאפשרים הטסתם כעת וביקש שיבואו ביום שלמחרת. אולם, השניים, שראו שהטייס לא נענה לבקשותיהם, איימו עליו ואמרו לו כי הם מחבלים והם ישחטו אותו. השניים הוסיפו כי הם ממשפחת חרירי ושהשטח שייך למשפחת חרירי.

הטייס החל לארגן ציוד לקראת הטסת הטרקטורון, אך המשיך לנסות לשכנע את השניים לוותר על הטיסה באומרו שאין מספיק דלק להטיס אותם.

בשלב מסוים, החלו השניים להכות את הטייס, כדי להניע אותו להטיס אותם, ובהמשך, הוציא אחד מהם סכין, הצמיד אותו לצווארו של הטייס, ואיים עליו שאם לא יטיס אותו, הוא ישחט אותו במקום. לאחר שסיים הטייס לארגן את הציוד לטיסה, התיישב חג'אר על הטרקטורון המעופף ויחד עם הטייס עזבו את המנחת, בזמן שאבו שנאב נותר להמתין במנחת.

במהלך הטיסה, שנמשכה כעשרים דקות לערך, המשיך חג'אר לאיים על הטייס בסכין, וכשניסה הטייס לחייג למוקד 100 בשנית חטף חג'אר את הטלפון מידו, השליך אותו מטה לקרקע וצרח עליו. בהמשך הטיסה, אמר הטייס לחג'אר כי נגמר הדלק והנחית את הטרקטורון. מיד לאחר הנחיתה, נכנסו שניים לרכב ועזבו את המקום במהירות.

בכתב האישום נטען, כי איומיהם ומעשיהם של הנאשמים הובילו להקפצת כוחות משטרה רבים, ממספר תחנות משטרה, פריסת מחסומים באזור והערכות מוגברת.

הפרקליטות הגישה בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.