4000 ש"ח סיוע לנפגעים
4000 ש"ח סיוע לנפגעיםצילום: יפעת מועלם

על רקע מטחי הטילים הכבדים על ישראל, הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית מעניקה סיוע מיידי לתושבים שנפצעו כתוצאה מהירי או שביתם ספג פגיעה ישירה ולתושבים שיפגעו בפעולות טרור אחרות.

הסיוע, בגובה 4000 ₪ למשפחה נועד לתת מענה לצרכים דחופים המתעוררים כתוצאה מהפגיעה. הוא מוענק באמצעות תרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה (JFNA) קרן היסוד ותורמים נוספים. הסיוע יוענק ישירות לנפגעים על ידי נציגי הסוכנות היהודית בשטח, בתיאום עם לשכות הרווחה ברשויות המקומיות והביטוח הלאומי. עד כה הוענק הסיוע המידי למספר משפחות אשר ביתן נפגע מירי הטילים.

בנוסף לסיוע המידי, תעניק הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית סיוע משלים משמעותי של עד 25 אלף ₪ למשפחה שתוכר כנפגעת פעולות איבה על ידי מוסדות המדינה ותקיים פעילות הפגה לילדים ממשפחות נפגעות טרור.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, ביקר אתמול ביישובי הדרום, על מנת להביע את ההזדהות והתמיכה של יהדות העולם עם תושבי האזור. שרנסקי סייר במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית 'איבים' שבשער הנגב ונפגש עם עולים המתמודדים עם ירי הטילים. הוא גם ביקר בשדרות ובאופקים, נפגש עם ראשי הרשויות וסקר תכניות שמפעילה הסוכנות היהודית למען תושבי האזור.

במהלך הסיור אמר שרנסקי כי "החוסן האדיר של עם ישראל - עולים חדשים וילידי הארץ - והסולידריות העצומה של יהדות העולם, שמחזקים זה את זה, הם מרגשים ומעוררי השראה. הסוכנות היהודית גאה להביא את הסולידריות של יהודי התפוצות לתושבי הדרום ומדינת ישראל והיא תמשיך לעשות כל שביכולתה כדי לתמוך בתושבי ישראל בתקופה קשה זאת ".

בשדרות, שרנסקי ביקר את סבטלנה פומין ובתה אוולינה והעניק להם סיוע של הקרן לנפגעי טרור בסוכנות היהודית. האם ובתה הן עולות מרוסיה שמתגוררות בדיור ציבורי של עמיגור, חברת הבת של הסוכנות היהודית. הבית של העולות נפגע פגיעה ישירה מירי הרקטות וחייהן ניצלו הודות לשהיה בממ"ד. בעקבות הפגיעה הקשה, הדיירות פונו לבית מלון ואתמול הן שבו לביתם המחודש לאחר שאנשי עמיגור שיפצו את הנזקים הכבדים בשיתוף עם מס רכוש.