קינג ג'יימס במדי קליבלנד
קינג ג'יימס במדי קליבלנדרויטרס

כמה שטוב שבאת הביתה. אחרי שבועות של שמועות והודעות כוזבות, זה סופי: לברון ג'יימס חוזר הביתה. אחרי ארבע שנים במיאמי היט, חוזר ג'יימס לעיר הולדתו ולמקום שבו הכל התחיל - קליבלנד קאבלירס שבאוהיו, אותה מאמן האמריקאי ישראלי ומאמן מכבי ת"א עד לא מזמן, דייויד בלאט.

הקשר של הסמול פורווד המצטיין עם הקליבלנד קאבלירס התחיל בשנת 2003, כשנבחר על ידי הקבוצה מאוהיו בבחירה הראשונה בדראפט באותה שנה, והוא בן 18 בלבד. שבע עונות שיחק לברון במדי הקבוצה מאוהיו, שבע עונות בהן הפך להיות השחקן ההתקפי המרכזי וכמעט הבלעדי של הקבוצה. במהלך שבע העונות בקבוצה הצליח להביא ג'יימס את קליבלנד להופעות בפלייאוף הליגה המקצוענית, כשהשיא היה ב-2007 כשקליבלנד הגיעה עד לסדרת הגמר מול סן אנטוניו אך הפסידה בסופה.

בעונת 2010 עשה לברון את מה שעושה כל כוכב בעולם הספורט היום - הולך אחר הכסף. לברון עזב את ביתו האוהב ובגד במאות אלפי אוהדים של הקליבלנד לטובת חוזה בסכום עתק במיאמי היט. עזיבת הקבוצה אותה הביא להישגים רבים, גרמה לאלפי האוהדים הכואבים לשרוף את גופיית השחקן של לברון ולהצהיר קבל עם ועדה שלעולם לא יסלחו לו.

כאמור, אמש, אחרי ארבע עונות במיאמי היט איתה זכה בשתי אליפויות ליגת ה-NBA, הודיע לברון כי הוא חוזר הביתה. האוהדים של קליבלנד? הדפיסו גופיה חדשה עליה נכתב: "סלחנו".

בראיון ראשון עם חתימתו סיפר לברון: "לפני שלמישהו היה אכפת באיזו קבוצה אשחק, הייתי ילד מצפון אוהיו. זה היה המקום שבו הלכתי, המקום שבו רצתי, המקום שבו בכיתי. יש למקום הזה פינה מיוחדת בלב שלי. מערכת היחסים שלי עם צפון אוהיו היא גדולה מכדורסל. לא הבנתי את זה לפני ארבע שנים, אני מבין את זה עכשיו". 

עוד אמר לברון "הסיפור כאן הוא לא הסגל או המועדון, החזרה שלי לכאן היא מעבר לכדורסל. אני חושב שהנוכחות שלי תהיה משמעותית יותר במקום ממנו באתי. אני רוצה שילדי צפון אוהיו יידעו שאין מקום טוב יותר לגדול בו. אולי כמה מהם יחזרו הביתה אחרי הקולג' ויתחילו משפחה או יפתחו עסק. זה יגרום לי לחייך".

כאמור, מי שהולך ליהנות עד מאוד מהגעתו של הכוכב הגדול ושחקן הכדורסל הטוב ביותר בעולם, הוא לא אחר מאשר דייויד בלאט, המאמן שעשה היסטוריה לאחרונה כשהפך למאמן האירופאי הראשון שיאמן בליגה הטובה בעולם. נראה שאין נקודת פתיחה טובה יותר מזו למי שמאמן בפעם הראשונה בליגת הNBA. בלאט, שהוביל את מכבי תל אביב עד לפני חודשיים לטרבל היסטרי, אמר עם חתימתו של ג'יימס "יהיה לי את המושב הכי טוב במגרש לראות בו את השחקן הטוב בעולם".

גם ללא לברון ניצח בלאט במשחק ההכנה הראשון שלו בקבוצה את מילווקי באקס, בתוצאה 68:70. עם לברון על הפרקט, בלאט וקליבלנד הופכים להיות מועמדים רציניים ביותר לזכות באליפות הליגה הטובה בעולם.