מולר. ינצח את ארגנטינה?
מולר. ינצח את ארגנטינה?רויטרס

אמש נערך המשחק על מקומות שלוש וארבע בין נבחרות הולנד וברזיל. המארחת המשיכה את היכולת החלשה שלה והמאכזבת מאוד שהציגה לכל אורך הטורניר, ושוב הפסידה, הפעם 0:3.

אז רגע לפני שיתחיל המשחק הגדול באמת, זה שיקבע מי תהיה אלופת העולם, קבלו את כל מה שצריך לדעת לפני הגמר הגדול בין ארגנטינה של מסי לגרמניה של העם.

יריבות רבת שנים יש בין ארגנטינה לבין גרמניה, כשהמשחק הערב יפגיש בין השתיים בפעם השביעית בהיסטוריית המונדיאלים השונים. ממש כמו היריבות רבת השנים והעתיקה בין ברזיל לשבדיה. ששת המשחקים הקודמים בין שתי הנבחרות הללו נגמרו שלוש פעמים עם ניצחון גרמני, פעם אחת ניצחון ארגנטינאי ושתי תוצאות תיקו.

לא רק במונדיאל נפגשו שתי הנבחרות הללו, אלא גם בטורנירים אחרים ובמשחקים לא רשמיים. בסך הכל נפגשו השתיים 20 פעמים כשהארגנטינאים מובילים עם תשעה ניצחונות. לגרמנים ישנם רק שישה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו במשחקים בין השתיים.

זהו לא סתם שהנבחרות הללו נפגשו כה הרבה בהיסטוריית הכדורגל העולמית, אלא הן נפגשו במעמד הגמר כבר פעמיים כשהערב תהיה זו הפעם השלישית, יותר מכל שחזור גמר אחר בהיסטוריה כולה. המאזן עומד על ניצחון אחד לכל נבחרת, כשהגרמנים היו האחרונים שעשו זאת בשנת 1990 כשהנחילו למראדונה וחבריו אכזבה רבה עם 0:1 קטן גדול בגמר שנערך על אדמת איטליה.

בשני המונדיאלים האחרונים, בשנת 2006 ו-2010, מי שהעיפו את ארגנטינה מהטורניר היו הגרמנים, ואין ספק כי מסי וחבריו יבואו הערב במטרה לנקום גם על ההשפלות הללו. 

לגרמנים יהיה זה הגמר השמיני בתולדותיהם כשלזכותם שלושה גביעי עולם בלבד, לארגנטינה ישנם שני גביעי עולם בחמש הופעות בגמר.

למה גרמניה תזכה?

א. בגלל היכולת. מלבד נבחרת קולומביה, הגרמנים הציגו לכל אורך הטורניר משחק ברמה גבוהה כזה שמבוסס על מסירות שיתוף וקבוצתיות רבה.

ב. בגלל קלוזה. השחקן שכבש את שערו ה-16 במונדיאלים השונים ועקף בכך את רונאלדו הברזילאי, כבש יותר מכל שחקני הסגל הנוכחי של ארגנטינה בטורניר הזה גם יחד.

ג. בגלל מולר. מתוך 12 המשחקים במונדיאלים השונים, מולר מעורב ב16 שערים בהם. כבש עשרה ובישל עוד שישה. אם מולר יכבוש הערב לפחות שער אחד, הוא יהפוך למלך שערי הטורניר, יעקוף את חאמס רודריגס המצויין מקולומביה. אם יעשה זאת, הוא יהפוך לשחקן הראשון בהיסטוריה שזוכה במונדיאל השני ברציפות בתואר מלך השערים. 

ד. בגלל נוייר. השוער הגרמני הוא השוער השני בטיבו בטורניר כשהראשון היה טים הווארד. ארבע עצירות של הגרמני הערב, והוא עוקף את שיאו של הווארד האמריקאי שעומד על 27 עצירות.

ה. בגלל הנתונים. גרמניה לא הפסידה בכל 17 המשחקים הבינלאומיים האחרונים שלה. ארבע תוצאות התיקו שלה נגמרו בדו קרב פנדלים ממנו תמיד יצאה מנצחת.

למה ארגנטינה?

א. בגלל מסי. איזו עוד נבחרת בעולם יכולה להתפאר בכך שהשחקן הטוב בעולם משחק אצלה? אז נכון שהוא לא הבריק בצורה יוצאת דופן בטורניר הנוכחי, אבל זה בדיוק מה שמסי אוהב - לבוא קטן ולצאת גדול. אה וגם כי זו הדרך היחידה של מסי להוכיח כי הוא יותר טוב ממראדונה שנכשל בפעם האחרונה מול הגרמנים.

ב. בגלל ההגנה. ארגנטינה היא הנבחרת היחידה בכל הטורניר הנוכחי שלא נכנסה מעולם באף משחק שלה לפיגור. 

ג. בגלל מסצ'ראנו. השחקן הארגנטינאי שבאמצע המגרש מחזיק בשיא התיקולים בטורניר הנוכחי - 28 במספר. בלעדיו, התכולים מדרום אמריקה היו חוזרים כבר מזמן הביתה.

ד. בגלל האוהדים. הקירבה של המגרש למאות אלפי האוהדים הארגנטינאיים צפויה להביא לכך שהאצטדיון ברובו יהיה תכול לבן, כזה שיגרום לשחקני הנבחרת הארגנטינאית להרגיש בבית.

אז מי תנצח בגמר הגדול? ארגנטינה שעלתה בפעם הראשונה אחרי 24 שנים למעמד הגדול ותנסה לנקום באלה שניצחו אותם אז? או אולי שוב ידם של הגרמנים תהיה על העליונה ובכך יקבעו הם שיא חדש שלראשונה תהיה נבחרת אירופאית שזוכה בגביע על אדמת יבשת דרום אמריקה?

תהיו בטוחים שעבור האוהדים המקומיים של ברזיל, אם ארגנטינה תנצח זה יהיה גרוע יותר מכך שהם עצמם הודחו בחצי הגמר. הרי אין דבר יותר קשה מלראות את היריבה הגדולה זוכה בגביע על אדמתך..