כיפת ברזל
כיפת ברזלצילום: פלאש 90

מכללת גבעת וושינגטון הודיעה היום לתלמידיה כי המבחנים מחר (ב) יתקיימו כרגיל למרות המצב הביטחוני המתוח ולמרות שהכיתות במכללה לא ממוגנות כלל.

גבעת וושינגטון נמצאת בחבל יבנה בסמוך מאוד לעיר אשדוד שספגה במהלך מבצע "צוק איתן" מעל 100 גראדים שחלקם התפוצצו בעיר ללא אזעקה, פצעו תושבים וזרעו הרס ברחבי העיר. 

יו"ר אגודת הסטודנטים ,משה בגר, פנה למשטרה ושם נמסרה לו כי "ניתנה הנחיה ע"י פיקוד העורף שמכללות הנמצאות בטווח של 40 הקילומטרים ומעלה יוכלו לקיים לימודים במרחבים מוגנים אך במידה ואין מרחב מוגן בגבעת וושינגטון אין לקיים לימודים כלל כיוון שהתלמידים נתונים לסכנה מידית".

בשעות אחר הצהריים נשמעו מספר אזעקות ברחבי גבעת וושינגטון והעלו שוב את השאלה הנוקבת שהעלתה אגודת הסטודנטים "איך אפשר לקחת אחריות על תלמידים שלומדים תחת אש, נבחנים תחת אש והכי גרוע נוהגים תחת אש בכל אזור הדרום?, איך אפשר להתרכז במבחן כשכל רגע יכולה להגיע אזעקה שתקפיץ אותך למרחב מוגן ותוציא אותך מריכוז במבחן קריטי"!?".

לאחר פנייה נוספת לקב"ט של חבל יבנה ולאחר שהנושא פורסם מוקדם יותר היום ברדיו דרום הוציאה המכללה הודעה לכלל התלמידים ובה נאמר: "באישור חריג שהתקבל מפיקוד העורף ניתן לקיים את המבחן מחר, יום שני ה-14.7.14 על פי הלוח האקדמאי, ובהחלטת המכללה אכן יתקיימו מבחנים ביום זה בלבד".

מנכ"ל המכללה יקי סעדה מסר בתגובה כי "פיקוד העורף מצא שהמכללה ערוכה לקיים במקום פעילויות ומבחנים היות ויש לו מיגון תקני המאפשר לסטודנטים להגיע אליו בזמן הנדרש. המבחנים של מחר יתקיימו כרגיל ושאר המבחנים ידחו למועד אחר".

יו"ר אגודת הסטודנטים משה בגר הביע מורת רוח מההחלטה, "גם אם המבחן יתקיים במרחב מוגן זה לא מוריד מרמת הסיכון של הסטודנטים בהגעה אל המקום ובחזרה ממנו, כמו כן לא ברור לי מדוע המכללה מאפשרת לתלמידים להיבחן במצב של לחץ וחרדות דבר שלבטח ישפיע באופן ישיר על הישגיהם במבחן".