גוש קטיף
גוש קטיףפלאש 90

עקורי גוש קטיף דורשים מהממשלה לנצל את מבצע ''צוק איתן'' כדי לכבוש מחדש את גוש קטיף ולהשיב אותם לאדמתם.

"לפני תשע שנים גורשנו מגוש קטיף כשהובטח לנו שקט ביטחוני וכיום יורים עלינו טילים מהבתים שלנו בקטיף", אומרים בוועד מתיישבי גוש קטיף, "הגיע הזמן שמדינת ישראל תודה בכישלון ההתנתקות ותורה לצה"ל להשיב אותנו לביתנו".

בוועד מציינים כי כארבעים אחוזים מעקורי הגוש חיים בקראוילות שאינן מוגנות מפני טילים. "הקראוילות חסרות מיגון ומה שנותר לדיירים הם אותם צינורות בטון ענקיים שהוצבו בסמוך לקראוילות ומאז בכל רגע מרגעי היום כאשר נשמעת אזעקה על התושבים לצאת מהקראווילות, לעיתים עם ארבעה או חמישה ילדים ולעיתים באמצע הלילה לאחר שהושכבו לישון".

"במציאות הבלתי אפשרית הזו התחושה היא שהיכולת של התושבים להגן על עצמם אינה משמעותית וכשזו התחושה כבר לא ניתן למהר אל המיגוניות אלא מתמקדים בתפילה שגם הפעם הטילים לא יפגעו ולא יגבו חיי אדם", הוסיפו בוועד. 

בניצן מספרים על רקטה שפגעה במרחק של כמה מטרים מקראוילה ופגעיה הורגשו על קירות המבנה הטרומי. בדרך נס האירוע הסתיים ללא נפגעים. "כשגורשנו מבתינו הובטח להביא לדרום שקט ושלווה אך בסופו של יום המהלך הוביל להתלקחות הביטחונית בגזרה הדרומית.

"מה שהיה ברור לכל ילד וילדה בגוש קטיף, שהעקירה לא תתרום לשלום אלא להיפך, מחלחל כיום לכל הציבור בישראל", מוסיף יו"ר הוועד אליעזר אורבך ומדגיש כי מחורבות הבתים של יהודי גוש קטיף יורים היום את הטילים והרקטות כתוצאה ישירה מהיעדרה של מדינת ישראל במקום.

בוועד מתיישבי גוש קטיף מציינים כי רוב מוחץ של הציבור בישראל מתפכח מאשליית השקט וצדקת העקירה. "אנחנו מצפים שיבואו להתנצל בפני המשפחות ששילמו מחיר יקר בשביל אשליות".

"בעבר, כשדיברו על אפשרות של חזרה לגוש קטיף זה היה נראה רחוק. היום ברור לנו שאיכשהו המדינה תבין שאנחנו היינו חגורת הביטחון של ישראל", מוסיפים בוועד. "ספגנו עשרת אלפים טילים. יש ישוב אחד שספג מאה וחמישים טילים ביום, ללא מיגוניות וללא חדרי ביטחון. הגנו בגופנו על מדינת ישראל ולא רק שלא ברחנו אלא שאוכלוסיית גוש קטיף גדלה מאז מלחמת אוסלו בארבעים אחוזים".

בוועד המתיישבים מוסיפים, "אנו מגבים את חיילי צה"ל במלחמה הצודקת להגנת אזרחי ישראל ומתפללים לחזרתם בשלום, שאנו מודים לקב"ה על הניסים ומתפללים להצלחת המבצע. עם זאת, לדעתנו שקט אמיתי וארוך טווח יהיה רק שנחזור להתיישב בגוש קטיף".