לוחמי צה"ל מחוץ לרצועת עזה
לוחמי צה"ל מחוץ לרצועת עזהדובר צה''ל

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס הבוקר (שני) בתום הערכת מצב שקיים בהשתתפות נציגי צה"ל והשב"כ להפלת המזל"ט הממולכד ששלח החמאס לשטח ישראל ולהמשך המבצע בעזה.

"אנחנו ממשיכים בכתישה של חמאס ותשתיותיו", אמר יעלון, "הפגיעה בחמאס ובארגוני הטרור האחרים ברצועת עזה היא קשה מאוד, והנזק עבורם הוא עצום''.

שר הביטחון סיפר כי מאז החל מבצע "צוק איתן" הושמדו נכסים רבים של החמאס בעזה. "אמצעי לחימה, מתקני ייצור, רקטות, מנהרות, בתי מחבלים ומוסדות שלטון, ונמשיך בפעילות הזו גם היום".

"כשראשי חמאס ייצאו ממחבואם הם יגלו את עוצמת ההרס והנזק שגרמנו לארגון, באופן כזה שיגרום להם להתחרט שיצאו לסבב הלחימה נגד ישראל. חמאס מנסה להגיע להישג בכל מחיר ועלינו להמשיך לשמור על מוכנות וערנות שיא".

לדבריו, הפלת המזל"ט של חמאס הבוקר על ידי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, "הוא דוגמא לניסיונות להמשיך לפגוע בנו בכל דרך ולמוכנות של צה"ל. נמשיך להכות בחמאס ובארגוני הטרור האחרים ברצועה באופן קשה מאוד, עד אשר נבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל".

"לא נסבול גם ירי מכיוון סוריה ולבנון לעבר ישראל", הבהיר שר הביטחון. "אנו רואים בממשלת לבנון ובמשטרו של בשאר אסד אחראיים לירי לעבר שטחנו, זהו מצב שלא נשלים עמו ונדע להגיב ביד תקיפה כנגד ניסיונות שכאלו, כפי שהגבנו הלילה".