טכנולוגיה רפואית
טכנולוגיה רפואיתצילום: פלאש 90

99.6% מהניסויים הקליניים שבוצעו בעשור האחרון בתרופות למחלת האלצהיימר נכשלו. כך מדווח אתר 'דוקטורס אונלי' המציין כי מדובר בשיעור גבוה משמעותית משיעור הכשלון בתרופות לסרטן, שיעור העומד על 81%.

את הנתון מציג כתב העת Alzheimer's Research & Therapy והוא עולה מתוך דו"ח בנושא שהוכן על ידי ד"ר ג'פרי קמינגס ועמיתיו מהמרכז לבריאות המוח של המרכז הרפואי "קליוולנד קליניק" שבלאס-וגאס.

ב'דוקטורס' מדווחים כי מחברי הדו"ח ציינו כי הממצאים מעלים את הצורך הדחוף להגביר את הפיתוח והניסוי בתרופות פוטנציאליות וטיפולים עבור חולי אלצהיימר שמספרם באוכלוסייה מצוי במגמת עלייה.

יצוין כי רק תרופה אחת חדשה לטיפול באלצהיימר אושרה בידי ה-FDA מאז 2004. בעקבות הכשלונות הסדרתיים הופסקו הניסויים וכעת קיים חשש שחברות התרופות יירתעו מהמשך השקעותיהן במחקר סביב מחלת אלצהיימר ודמנציה. ב'דוקטורס אונלי' מוצג נתון השוואתי מדאיג ולפיו בבריטניה מחקרי סרטן זוכים למימון גבוה פי 8 לעומת המחקרים באלצהיימר.

עוד צויין כי בבריטניה בלבד (שבה חיים כ-63 מיליון בני אדם) חולים באלצהיימר יותר מ-820 אלף אזרחים. הטיפולים בהם מוגדרים כנטל על הכלכלה הלאומית בסך של 23 מיליארד ליש"ט בשנה.

ברחבי העולם מדובר ב-44 מיליון חולי אלצהיימר והנטל העולמי של המחלה עומד על 600 מיליארד דולר. עד שנת 2020 צפוי מספרם להגיע ל- 135 מיליון חולים. 71% מהחולים הם גברים.