כספי. יחזור לצהובים?
כספי. יחזור לצהובים?פלאש 90

האם מכבי ת"א בכדורסל בדרך לבצע רכש של שחקן ישראלי בכיר בקרוב? דבר עוד לא ידוע, אך לפי ההערכות הדבר אכן קרוב מאוד לביצוע.

מדובר בלא אחר מאשר שחקנה לשעבר של הקבוצה הצהובה, עומרי כספי. כספי שיחק במדי המכבים מתל אביב במשך ארבע עונות אך לא רצופות, כשאת הפריצה הגדולה שלו ביצע בעונת 2008/9 ובאותה עונה היה לשחקן במקום הרביעי ברשימת הצעירים המבטיחים של אירופה.

בסיום אותה עונה נבחר כספי במקום ה-23 בדראפט ה-NBA על ידי סקרמנטו קינגס, בשורותיה חתם. בכך הפך כספי לשחקן הישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם. 

חמש עונות כבר משחק כספי בליגה הטובה בעולם ובשלוש קבוצות עבר במשך הזמן הזה - סקרמנטו, קליבלנד אותה מאמן היום דייויד בלאט ובשורותיה חתם לאחרונה לברון ג'יימס, ובעונה האחרונה שיחק כספי כאמור ביוסטון רוקטס.

אתמול בלילה ביצעה יוסטון טרייד עם ניו אורלינס כשהעבירה את כספי ועומר אשיק הטורקי, בתמורה לשניים קיבלה יוסטון את טרבור אריזה. 

גורם המעורה בנעשה בליגה הטובה בעולם, אומר כי קרוב לוודאי שניו אורלינס תחתוך את השחקן הישראלי שפתח טוב את העונה האחרונה במדי יוסטון, וכי רבים הסיכויים שזה יצטרך למצוא לעצמו קבוצה אחרת בליגה הטובה בעולם. במידה שאכן כך יקרה, כספי ימצא את עצמו כשחקן חופשי ויוכל לחתום בכל קבוצה אחרת שתחפוץ בשירותיו.

מי שעוקבת בעניין רב מאוד אחר מצבו של הישראלי הבכיר, היא לא אחרת מאשר קבוצתו הקודמת ממנה הגיע ל-NBA, מכבי אלקטרה תל אביב. עוד לפני שהועבר כספי בטרייד אמש לניו אורלינס, גיששו מהנהלת הצהובים בסביבתו של השחקן בכדי לבחון אופציה להחזירו לקבוצה הצהובה של תל אביב. הגישושים מצידם של הצהובים נתקלו בסירוב גדול של השחקן שאמר שהוא מעדיף למצות את כל האופציות האחרות שעומדות בפניו בליגה הטובה בעולם, ואינו שש לחזור לארץ.

מלבד כספי, במכבי עובדים חזק מאוד על בניית הקבוצה לעונה הבאה שעומדת בפתח. עוד שחקנים לשעבר של המועדון שמועמדים לחזור לאלופת אירופה הנוכחית הם ד'אור פישר וג'רמי פארגו. אם פישר יגיע יהיה זה על תקן ישראלי כשקיבל היום את אישור שר הפנים על סיום תהליך האזרחות שלו ובימים הקרובים צפוי הוא לקבל את תעודת הזהות החדשה שלו. פארגו, שזכור לטובה במועדון הצהוב על אף ההליכה שלו אחר הכסף הגדול, לא קיבל דקות משמעותיות וכמעט בכלל שלא בצסק"א מוסקבה החזקה של אטורה מסינה. לאחר החתמתו של דה-קולו הצרפתי בקבוצה הרוסית, מבין פארגו כי נתח הדקות שלו הולך לרדת עוד יותר וכבר מכין חלופות לכך שישחררו אותו מהקבוצה. הצהובים הגישו לשני השחקנים הללו הצעה לשוב הביתה, ונראה כי בימים הקרובים יהיה יותר מה לבשר.

מלבד השניים הללו, גם בו מקאלב ודיון תומפסון קיבלו בימים האחרונים מסרים מהצהובים שמעוניינים בהם. מעניין מה מכינים לנו באלופת אירופה.